Z@ppelin maakt goede start

08-10-2008 (10:04) - Media

Z@ppelin en Z@pp hebben sinds de start van het nieuwe tv-seizoen ‘een enorme groei doorgemaakt’. Dat meldt de kinderzender van de publieke omroep. In september 2007 was het gemiddelde kijktijdaandeel in de doelgroep 3-12 jaar 16,4 procent, dit jaar september is gestegen tot 21,1 procent. In de beide subdoelgroepen, 3-5 jaar (Z@ppelin) en 6-12 jaar (Z@pp), is een groei te zien, maar vooral die in de laatste groep is groot: van 10,9 procent naar 1,5 procent. Vooral het blok tussen zes en zeven uur ‘s avonds scoort goed, met onder meer Spangas, Het Klokhuis en het Jeugdjournaal, toevallig alle drie genomineerd voor de Gouden Stuiver. Z@pp heeft sinds half augustus ‘een nieuw jasje’. De vormgeving is rigoureus aangepakt en kenmerkt zich door een stoer logo en krachtig groen kleurgebruik. Ook de slogan ‘Kom maar op Z@pp’ is hierbij ingevoerd, meldt een woordvoerder.


Mediajournaal

Bureaus

Marketing

Economisch