Abena Anokyewah en Monique Brand Flu nieuwe bestuursleden Platform Innovatie in Marketing

05-07-2022 (16:49) - Mensen

Twee nieuwe bestuursleden zijn aangetreden bij Platform Innovatie in Marketing (PIM): Abena Anokyewah (GVB) en Monique Brand Flu (Buma/Stemra). Het PIM-bestuur is met hun komst klaar om verdere invulling te geven aan het vergroten van de betekenisvolle impact van marketeers.
 
Samen de rol van marketing innoveren om betekenisvolle impact te maken. Dat is de ambitie van PIM, die op vier fronten wordt vormgegeven: kennis, bewijskracht, podium en netwerk. Onlangs namen Stefan Harzevoort en Louise Doorn afscheid van het bestuur. Abena Anokyewah en Monique Brand Flu treden per 5 juli aan. Tijdens het PIM-event 'Organiseer beweging' werden ze in het AFAS Theater in hun nieuwe rol verwelkomd. PIM-voorzitter Yvonne Nassar: "We ontvingen veel enthousiaste reacties op onze bestuursvacature. We besloten niet een, maar gelijk twee nieuwe bestuursleden toe te voegen aan ons bestuur en zijn ervan overtuigd dat Abena en Monique een mooie bijdrage gaan leveren aan onze ambities. Beide zijn bevlogen marketeers die veel in beweging hebben gebracht in organisaties en hun leven.
 
Stefan en Louise danken we voor wat ze voor PIM betekenden. Stefan werkte aan de totstandkoming van het Marketing Manifest, meerdere PIM Trendrapporten en de nieuwe website. Louise introduceerde het community-concept en hielp dit vormgeven binnen PIM. Stuk voor stuk innovatieve stappen die we samen gezet hebben."
 

Abena Anokyewah

Abena werkt als Senior Marketeer bij het openbaar vervoerbedrijf GVB in Amsterdam. In haar dagelijks werk houdt ze zich bezig met het aantrekken en behoud van tevreden reizigers in het OV. Hierbij past zij kennis toe over CRM, customer journeys, value propositon, online and product management. Deze brede interesse is ook herleidbaar uit haar privéleven. Sinds dag één dat ze met haar ouders naar Nederland is geëmigreerd, heeft Abena geleerd wat de waarde is van je continu te blijven interesseren voor ontwikkelingen in je omgeving. Over haar benoeming zegt ze: "Marketing is een mooi vak, dat zich constant blijft ontwikkelen met veel waarde voor zowel organisaties als de maatschappij. Als lid van het bestuur, wil ik de PIM-leden ondersteunen in het realiseren van hun impact. Daarnaast wil ik met name mijn kennis en netwerk inzetten om het platform te helpen groeien."
 

Monique Brand Flu

Monique is een doorgewinterde vakvrouw die al ruim 25 jaar actief is in diverse marketingrollen, onder andere voor Zilveren Kruis, Deloitte, KPN en NS. Het centraal stellen van de klant heeft daarbij altijd haar aandacht gehad. Zij heeft de verandering en verrijking van het marketingvakgebied in al deze jaren buitengewoon inspirerend gevonden. Voor diverse organisaties heeft zij binnen het speelveld van ‘customer centricity’ als marketeer impact gemaakt. Monique ontwikkelde zich verder in Lean Six Sigma (niveau Black belt) en Agile. "De realisatie van een optimale klantbeleving gaat over wat je tegen de klant zegt én over wat je in je processen en dienstverlening hebt geregeld. Het is dus niet alleen een kwestie van customer intimacy, maar ook van operational excellence. Ik ben heel enthousiast om als bestuurslid een bijdrage te mogen leveren aan de ontwikkeling in ons prachtige vakgebied." Monique is geen onbekende van PIM. In 2021 was zij jurylid voor de PIM Marketing Literatuur Prijs.
 

PIM-bestuur

Het voltallige PIM-bestuur bestaat per 5 juli 2022 uit:
- Alexander van Dam, finance director bij AGU (penningmeester);
- Ab Chakai, manager innovatie en strategische partnerships bij Movir;
- Abena Anokyewah, senior marketeer bij GVB;
- Martine de Vries, senior manager Markets, Energy & Natural Resources bij KPMG Nederland;
- Monique Brand Flu, programmamanager bij Buma/Stemra;
- Wankie Chan, marketing director EMEA medium business bij Dell Technologies;
- Yvonne Nassar, head of marketing & communication bij Van Gogh Museum (voorzitter).