Cor Brockhoven senior consultant bij BR~ND
07-04-2008 (16:50) - Mensen
Bij BR~ND Positioneringsmanager, onderdeel van de BR~ND Positioneringsgroep, is Cor Brockhoven (46) als senior consultant in dienst getreden. Brockhoven komt van Gubba en was daarvoor verbonden aan PGGM in diverse managementfuncties op het gebied van marketing en (corporate) communicatie.BR~ND Positioneringsmanager werd twee jaar geleden, onder leiding van Hinnejan Elswijk, opgezet om tegemoet te komen aan groeiende vraag naar ondersteuning bij de uitrol van een merkstrategie. “Dit merk-activatie concept past in een complexe wereld waarin merken steeds vaker de bakens vormen voor klanten én medewerkers’. Het biedt de kans om als merk authentiek en dus krachtig te zijn en daar ligt mijn specifieke interesse”, zo licht Cor Brockhoven zijn carrièrestap toe.
Elswijk daarover: “Merken inspireren en helpen om keuzes te maken die voortvloeien uit de strategie van een organisatie. Zoals: welke mensen moeten we aannemen, hoe vergroten we de klantgerichtheid, hoe kunnen we medewerkers een nieuwe koers laten ervaren, hoe krijgen we innovatieprocessen op de agenda, etc. Het merk representeert op een creatieve manier de competenties en de kracht van een organisatie.”
BR~ND Positioneringsmanager ontwikkelde daarom een concept van Brand Activation waardoor de interne organisatie geprikkeld wordt om mee te bewegen rondom een gekozen strategie en waarbij het merk ook extern wordt geactiveerd.
Het sluit logisch aan bij de positioneringsopdrachten van de BR~ND Positioneringgroep, waarbij meestal ook een design traject hoort en dat spreekt klanten aan. Het bedrijf kiest overigens voor een internationale aanpak, omdat bedrijven steeds mondialer opereren. Het concept blijkt aan te slaan en heeft een gestage groei van BR~ND Positioneringsmanager tot gevolg.