Google-veteraan wordt adviseur van Piwik PRO

06-07-2023 (11:26) - Mensen

Brian Clifton, voormalig Google’s Head of Web Analytics Europe en voorvechter van dataprivacy, wordt bij Piwik PRO adviseur van de raad van bestuur. 

Er is een groeiende vraag naar bruikbare gegevens en een grotere focus op privacy bij organisaties. Tegelijkertijd is de adoptie van Google Analytics 4 – de opvolger van het op 1 juli 2023 uitgeschakelde Google Universal Analytics – laag. Deze trends bieden nieuwe kansen voor alternatieve, op privacy gerichte aanbieders van web analytics, zoals Piwik PRO. Het bedrijf voert verschillende veranderingen door om het groeitraject verder te versterken, van het herschikken van de raad van bestuur tot het herzien van zijn algemene strategie en de product roadmap. De benoeming van Brian Clifton sluit hierop aan.

Verantwoord gebruik van gegevens

Met meer dan twintig jaar ervaring in datawetenschappen en digitale marketing heeft Brian Clifton een grote impact gehad op de industrie. Als Google's eerste hoofd web analytics voor Europa hielp hij bij de lancering van Google Analytics. Tegenwoordig pleit Brian voor een verantwoord gebruik van gegevens bij marketingactiviteiten.

“Na een grondige evaluatie van hun productaanbod, benadering van privacy en activiteiten in de afgelopen twee jaar, ben ik tot de conclusie gekomen dat Piwik PRO perfect bij mij past. Als adviseur zal ik mijn ervaring inzetten om het managementteam strategisch te begeleiden. Ik kijk er naar uit om een centrale rol te spelen in hun verdere ontwikkeling”, zegt Brian Clifton.

“Marketeers en datateams beginnen de voorkeur te geven aan Piwik PRO als hun go-to oplossing. Dit biedt geweldige groeikansen. Met de steun van Brian zijn we beter voorbereid op de toekomst en kunnen we zijn perspectieven integreren in onze producten”, zegt Piotr Korzeniowski, CEO bij Piwik PRO.

Piwik PRO

Piwik PRO ontwikkelt een privacy-first platform met een suite van producten die draaien om analytics. Het vendor-agnostische ontwerp van het platform zorgt voor een naadloze integratie met alle componenten van de tech-stack van de klant. De klantenportefeuille van het bedrijf omvat meer dan 400 merken, waaronder de Europese Commissie, Fitch Ratings en Crédit Agricole.