Mika Yamamoto Chief Customer and Marketing Officer Freshworks

30-11-2023 (12:25) - Mensen

Freshworks Inc. maakt vandaag de aanstelling bekend van Mika Yamamoto als de Chief Customer and Marketing Officer. Ze is wereldwijd verantwoordelijk voor het leiden van de teams die zich bezighouden met marketing en customer experience.

Yamamoto is afkomstig van F5, waar ze als laatste de functie Executive Vice President en Chief Marketing and Customer Engagement Officer vervulde. Ze was daar niet alleen verantwoordelijk voor data, marketing en digitale transformatie, maar hield zich ook bezig met customer experience voor alle producten, segmenten, channels en geografische gebieden.

Veranderingen

“Met haar ervaring vanuit CMO- en CXO-functies is Mika in staat om innovatieve en meetbare veranderingen bij medewerkers, klanten en prospects tot stand te brengen”, zegt Dennis Woodside, president van Freshworks. “Ze heeft ruime ervaring met het wereldwijd leiden van diverse customer experience teams en het realiseren van uitzonderlijke go-to-market-resultaten voor grote openbare technologiebedrijven die in verschillende markten aan zowel kleine als grote klanten diensten leveren. Met haar uitgebreide kennis en sterke ambitie om Freshworks verder te laten groeien is ze een waardevolle aanvulling van ons managementteam.”

In de periode voor haar loopbaan bij F5, was Yamamoto werkzaam als Global President van Marketo. Nadat Marketo door Adobe was overgenomen, werd ze daar SVP en General Manager. Yamamoto was eerder Chief Digital Marketing Officer en CMO van SMB voor SAP. Daarnaast heeft ze leidinggevende c-level functies bekleed bij Amazon Books, Microsoft Windows en Microsoft Stores, Gartner en Accenture.

Groeien

“Ik verheug mij erop om deel uit te maken van het managementteam en Freshworks samen met de teams te laten uitgroeien tot een miljardenbedrijf. Dat is mogelijk door verschillende segmenten en klanten te bedienen.”, aldus Mika Yamamoto, Chief Customer and Marketing Officer bij Freshworks. “Ik ben al mijn gehele carrière actief met het transformeren van go-to-market- strategieën en customer experience voor wereldwijd actieve bedrijven die groei willen realiseren. Ik ben ervan overtuigd dat het samenvoegen van de end-to-end-klantenervaring en marketing- en klantensuccesteams bij Freshworks de groei zullen versnellen, terwijl de klant vanzelfsprekend centraal blijft staan.”