Nina Hajikhanian benoemd tot Patagonia's nieuwe General Manager, EMEA
Patagonia heeft Nina Hajikhanian aangesteld als nieuwe general manager voor het bedrijf in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA). Hajikhanian maakt sinds 2019 deel uit van Patagonia's EMEA leiderschapsteam, meest recentelijk als Director DTC EMEA (Direct-to-Consumer) waar zij zich bezighield met e-commerce, retail en klantenservice.
De in Iran geboren Hajikhanian groeide op in Oostenrijk. Ze heeft een passie voor het verkennen van ongerepte gebieden, overal ter wereld, door middel van 'stille sporten' (oftewel niet-gemotoriseerde sporten) als (off-piste) skiën, surfen, kitesurfen, mountainbiken, yoga, wandelen en klimmen. Ze is gediplomeerd skileraar en lid van de Oostenrijkse Alpine Club.
Met een MBA van de University of Western Australia heeft Hajikhanian gewerkt en gestudeerd in landen als Spanje, Singapore, Hong Kong, Duitsland, Oostenrijk, Australië en het Verenigd Koninkrijk. Voordat ze vier jaar geleden bij Patagonia in dienst trad, werkte ze als hoofd e-commerce bij Adidas Group voor Australië en Nieuw-Zeeland en heeft ze senior marketingfuncties bekleed bij onder andere Red Bull.
Hajikhanian: “Ik ben vereerd om deze rol op me te nemen. Ik voel me thuis in de natuur en ben daarom gedreven om te bouwen aan een verantwoordelijke en inclusieve outdoor-industrie. De kans om onze impact te vergroten is nog nooit zo groot geweest: ik ben heel trots op de oprichting van Europa's eerste Wild River National Park voor de rivier de Vjosa, onze aankomende campagne voor oceaanbescherming en het veranderen van onze bedrijfsstructuur zodat de aarde onze enige aandeelhouder werd. We staan op een kritiek punt in onze ontwikkeling in Europa en samen met de uitzonderlijke groep mensen die bij Patagonia EMEA werken, kijk ik ernaar uit om onszelf en de bredere bedrijfssector uit te dagen tot hogere ambities, in al onze acties.”
Credits: Eva Roefs, Patagonia