Rende Luitjes COO Amsterdam Fashion Group
Amsterdam Fashion Group (AFG), distributeur van luxe heren- en damesmode met een sterke voorliefde voor Italiaanse collecties, breidt haar directie uit met Rende Luitjes als Chief Operating Officer (COO).
Om de groei die het bedrijf de afgelopen jaren heeft doorgemaakt in goede banen te leiden, heeft Bart J. Verkruissen (CEO en eigenaar) van Amsterdam Fashion Group besloten de directie uit te breiden met een Chief Operating Officer (COO). Naast de CEO en de nieuwe COO-functie is CCO/partner Kevin Straatman al meerdere jaren werkzaam binnen AFG.
Rende Luitjes heeft brede ervaring opgebouwd bij bedrijven zoals Sony, bol.com, Sonos en Chello Media, waar hij verschillende functies op het gebied van marketingmanagement en directie heeft bekleed. Daarnaast was hij 10 jaar lang ondernemer en mede-eigenaar van een marketingadviesbureau. Het afgelopen jaar heeft hij als zelfstandig consultant gewerkt en directies van met name MKB-bedrijven geholpen bij digitale transformatietrajecten, met de nadruk op data en e-commerce.
"Deze kans kwam min of meer toevallig op mijn pad, en na gesprekken met Bart kreeg ik meteen een goed beeld van de rol die ik binnen AFG zou kunnen vervullen. Het is allereerst belangrijk om de primaire processen en systemen goed te analyseren en ze klaar te maken voor de toekomst. Daarnaast wil ik echt dienen als klankbord voor Bart en Kevin. Er liggen ambitieuze plannen om ook in het buitenland een belangrijke rol te spelen met eigen verkoopkantoren, nieuwe merken te vertegenwoordigen in het Italiaanse premium modemarktsegment, ons eigen merk Ferilli verder uit te bouwen en internationaal te positioneren, en ook online liggen er interessante mogelijkheden. Kortom, het is een serieuze uitdaging waar ik vol energie mee aan de slag ga," aldus Rende Luitjes.
Foto vlnr: Kevin Straatman, Bart Verkruissen, Rende Luitjes.