Sander van Gelder nieuwe CEO Fish Tales
Het Nederlandse vismerk Fish Tales kondigt de benoeming aan van hun nieuwe CEO Sander van Gelder. Met een achtergrond in marketing en management bij gerenommeerde merken als Puma en Bjorn Borg, brengt Sander veel ervaring en expertise mee naar de wereld van duurzame visserij.
Sander van Gelder, geboren in IJmuiden, maakt na meer dan 20 jaar ervaring in sportfashion de overstap naar food. Sander vindt het spannend om aan de slag te gaan in een voor hem onbekende industrie: "Je moet er letterlijk induiken en de supply chain goed begrijpen. Maar los van de kennis is het bouwen van een merk iets wat ik goed ken vanuit mijn baan bij Puma of Bjorn Borg. Daar zitten natuurlijk veel overeenkomsten.”
Verschuiving in organisatie
De organisatie ondergaat met de aanstelling van Sander een strategische verschuiving, gericht op het versterken van de verkoop in de Amerikaanse markt. Zo heeft Tjebbe Onnes vanaf 1 maart 2024 de rol van CCO, verantwoordelijk voor zowel Europa als Amerika, op zich genomen.
Sander gaat aan de slag als CEO, waarbij zijn focus blijft liggen op duurzame groei, gepaard met het vergroten van de merkherkenning en perceptie van Fish Tales. Hij ziet veel potentie in het overbrengen van het unieke verhaal van Fish Tales naar de consument: "Ons verhaal is buitengewoon en we zijn pioniers op het gebied van impact en duurzaamheid in de visserij. Mijn doel is om dit verhaal nog krachtiger te vertellen aan de consument."