Vrijmibo in een maatschappelijk jasje
Annabel Pieren (25), marketeer bij De Nieuwe Gevers en initiatiefneemster van De Vrijdag Impact Borrel wil deelnemers tijdens het event laten ervaren hoe “inspirerend en leuk” het is om met je vakkennis goede doelen te helpen en skill-based vrijwilligerswerk meer op de kaart zetten.
Annabel Pieren: “Met skill-based vrijwilligerswerk kan je op een heel persoonlijke manier bijdragen aan thema’s die je belangrijk vindt. Helaas weet nog niet iedereen dat deze vorm van vrijwilligerswerk bestaat. Dat is zonde, want steeds meer mensen willen hun tijd op een betekenisvolle manier besteden."
Één van de creatieven op de gastenlijst van De Vrijdag Impact Borrel is Keyhé Delsink, oud Creative Director van Boomerang en Blauw Gras. Inmiddels werkt hij op freelancebasis en helpt hij naast zijn betaalde klussen maatschappelijke organisaties via De Nieuwe Gevers.
Over zijn deelname aan de Vrijdag Impact Borrel zegt Keyhe: “Vanuit je passie voor het vak betekenisvol werk kunnen doen is iets waar iedereen enthousiast van wordt. De briefings van maatschappelijke organisaties zijn leuk én uitdagend. Ze vragen om een geheel andere aanpak, en als je 'm hebt gekraakt mag je dat natuurlijk dubbel zo hard vieren. Dat, terwijl je ook gezellig aan het borrelen bent met gelijkgestemden, is sowieso een win-win.”
Ondanks dat de eerste editie van de Vrijdag Impact Borrel nog plaats moet vinden, laat Annabel weten dat er, ook vanuit grote bureaus, al veel animo voor de volgende editie is. “Hieruit blijkt maar weer dat heel veel mensen hun steentje bij willen dragen. Hoe mooi zou het zijn als de Vrijdag Impact Borrel op de bucket-list van heel creatief Nederland staat en andere bedrijven van hun vrij-mi-bo ook een ‘vrij-im-bo’ maken!”
Meer informatie: https://denieuwegevers.nl/vrijdag-impact-borrel
Vrijdag 2-12 van 19.00u-23.00u @Meevaart in Amsterdam Oost