Emilio de Haan: "Kansen geven aan en mensen connecten met de volgende generatie is zó belangrijk"
Industriespecialist Nils Adriaans spreekt regelmatig vakgenoten, die willen sparren over hoe ze verder komen. Mede gebaseerd op het boek “Miracle Morning” van Hal Elrod stelt hij voor FONK magazine vakgenoten zes vragen én vraagt hij vijf beelden die haar/zijn/hun groeistrategie verbeelden. Dit keer Emilio de Haan, Executive Creative Director (voorheen onder andere Ace, Herc, Indie, FHV BBDO en S-W-H) en medeinitiatiefnemer van +plusone, dat inclusiviteit in de industrie bevordert.
Maak deze zin af: ‘Ik ga me er hoe dan ook voor inzetten om… Een andere optie is er niet!’ En waarom ga je je daar volledig voor inzetten en welke concrete acties horen daarbij?
Emilio de Haan: ‘Ik ga me er hoe dan ook voor inzetten om te zorgen dat er in de creative industrie meer succesverhalen en succes komt voor jongeren met een andere afkomst. Noem het people of color. Kansen geven aan en mensen connecten met de volgende generatie is zó belangrijk. Maar ik vind dat er na een kleine impuls echt te weinig concreets gebeurt in onze industrie. Acties die hierbij horen is mezelf weer meer in gaan spannen bij +plusone, maar ik ben zelf ondertussen ook weer aan een nieuw initiatief aan het werken. Een andere optie is er niet!’
Hoe ziet je ideale zelf eruit?
‘De ideale zelf is gezond en weet te genieten van veel quality time met mijn geliefde, familie en vrienden. En haalt daar de energie uit om zelf nog creatief te zijn en anderen te helpen. Innerlijke rust is hierbij zo belangrijk. Verder sleur ik elke dag aan de kettlebell en ben ik net zo fit als Bill Maeda of Jeff Sutherland (twee 50+-ers die superfit zijn, red.).’
De complete groeistrategie van Emilio de Haan leren kennen?
Wil je de complete groeistrategie van Emilio de Haan lezen? Check dan zijn story in FONK magazine 401. Heb je geen abonnement, bestel deze editie los òf bestel hier alleen het complete artikel onder vermelding van Emilio/FONK 401 voor €1,50!
Fotografie: Bastiaan Woudt