The New Creatives onderzoekt impact AI op creativiteit en emotionele intelligentie
The New Creatives, gemaakt in co-creatie met AI, werpt licht op de veranderingen in de creatieve industrie en op de impact op onze emotionele intelligentie. Terwijl AI terrein wint in de creatieve industrie, vrezen sommigen dat de toename van machine learning-technologieën menselijke creativiteit zou kunnen beëindigen.
Seema Sharma, auteur en creatief directeur, gelooft dat de toekomst van de creatieve industrie ongekende samenwerkingen tussen mens en machine zal creëren, ons traditionele bedrijfsmodel op zijn kop zal zetten en onze eigen emotionele intelligentie op verschillende manieren zal versterken. Daarnaast gaat de auteur dieper in op de emotionele waarde van creativiteit.
In het boek 'The New Creatives' onderzochten Sharma en AI de meest fundamentele veranderingen in de toekomst van de creatieve industrie. De auteurs gaan dieper in op de betekenis van menselijke creativiteit, de dynamiek tussen bureau en klant, het briefingproces, toekomstige vaardigheden, het inkomstenmodel van bureaus, diversiteit, auteurschap, ons perspectief op duurzaamheid en de invloed op onze eigen emotionele intelligentie als gevolg van geavanceerde technologieën. Inzichten van vooraanstaande experts, waaronder Gabi Zijderveld van AI-bureau Smart Eye, Jeroen van der Most, AI-artiest en onderzoeker, Maria Chmir van Rask AI, gespecialiseerd in voice en video doubles en Sjors van Hoof van ACE's AI Studio, komen terug in het boek.
Het boek kost €27,99 en is hier verkrijgbaar.
Over Seema Sharma
Seema Sharma, in het dagelijks leven creatief directeur, heeft eerder samen met BIS Publishers twee boeken uitgebracht over creativiteit en creatief denken, genaamd 'Read Nothing in Here' en 'Write Nothing in Here'. Daarnaast is Sharma al meer dan 15 jaar werkzaam in de creatieve industrie voor gerenommeerde creatieve bureaus.