Yvo van Rechteren Altena onthult verhalen achter Nederlandse mode-iconen
Journalist Yvo van Regteren Athena geeft een unieke blik achter de schermen van de Nederlandse mode- en lifestyle-industrie met zijn nieuwe boek 'Karakters in Retail'. Het boek, dat vanaf 21 november verkrijgbaar is, vertelt de persoonlijke verhalen van invloedrijke pioniers zoals Ronald de Waal (WE Fashion), Madeleine Pauw & Christiaan Klein Pauw (PAUW) en Fred Gehring (Tommy Hilfiger).
In Karakters in Retail krijgen ook nieuwe gezichten als Nikkie Plessen (N-Brands), Sharon Hilgers (My Jewellery) en Jason Denham (Denham) een podium. Van Regteren Altena richt zich op de menselijke kant van deze dynamische industrie en laat de mensen achter de merken spreken.
Van Regteren Altena, bekend van NRC Handelsblad, National Geographic en Quote, combineert journalistieke diepgang met een verhalende stijl. Als ‘retailervaringsdeskundige’ – hij is ook oprichter van het nicheparfummerk YVRA 1958 – weet hij als geen ander wat er komt kijken bij succesvol ondernemerschap. "De verhalen in dit boek laten zien wat het betekent om met passie en lef een idee tot leven te brengen," zegt Van Regteren Altena. "Het is een soort universiteit van het leven voor iedereen die wil begrijpen hoe je groots kunt denken, ondanks de uitdagingen van het retailvak."
'Karakters in Retail' is bedoeld voor een nieuwe generatie ondernemers die inspiratie willen halen uit de lessen en successen van ervaren pioniers. Het boek biedt een mix van humor, levenslessen en praktische inzichten, en laat zien wat er nodig is om door te groeien in een competitieve markt. Jan Meerman, algemeen directeur van INretail, prijst het boek als “een inspirerend overzicht van de ervaringen en successen van ondernemers, vol tips, tricks en een menselijke kant. Het geeft een prachtig beeld van de sector en leest bovendien als een trein."
Karakters in Retail is vanaf 21 november verkrijgbaar voor € 24,99 via boekhandels en online kanalen zoals Libris Blz., Bol.com en Managementboek.nl.