Marktplaats: geef tweedehands babyproducten een nieuw leven

Marktplaats: geef tweedehands babyproducten een nieuw leven

02-01-2023 (12:09) - Sustainable

Marktplaats lanceert een campagne die (aanstaande) ouders oproept babyspullen een tweede leven te geven. De campagne laat het brede aanbod zien op Marktplaats in specifieke categorieën.

Ook wil het handelsplatform positieve interactie stimuleren tussen ervaren ouders (de verkopers) en de toekomstige ouders (de kopers). Door het persoonlijke contact dat door de verkoop ontstaat, krijgen zij productkennis en gebruikerstips er vaak gratis bij. En door te kiezen voor tweedehands, voorkomen ouders onnodige productie en verlengen ze de levensduur. 

Videocampagne

Met een multi-channelactivatie (TV, YouTube, social, owned media, PR (earned) wil Marktplaats zoveel mogelijk jonge en toekomstige ouders bereiken. Een belangrijk campagne onderdeel is de video waarin verschillende ouders elkaar bij het verkoopmoment helpen bij het eerste gebruik van het product. We zien onder andere twee vaders een draagzak testen, een moeder uitleg geven over het opzetten van een campingbedje en een toekomstige vader uitleg krijgen over het inklappen van een kinderwagen.

Credits

Marktplaats: Grietje Suijkerbuijk, Anna Bressers, Marie Lootvoet, Eveline Eberhardt & Gregory Kukolj
Copy: Marie-Louise Diekema
Design: Joël Niamut, Joeri Opdam
Creatief Bureau: Happiness-Brussels & Higuita
Productiemaatschappij: CAKE Film & Photography
Regie: Henk Loorbach
Brand producer: Bo Polak
Media: MediaCom
Digital media: Maxlead
Fotografie: Iris Duvekot