Philips en LePub geven prijswinnende Fixables-campagne vervolg

Philips en LePub geven prijswinnende Fixables-campagne vervolg

22-12-2025 (15:32) - Sustainable

Philips en 3D-printermerk Prusa lanceren Gen Fix, als onderdeel van de prijswinnende Fixables-campagne. Met dit initiatief leren kinderen en ouders 3D-printvaardigheden en worden zij aangemoedigd iets te repareren, in plaats van een nieuw product te kopen. LePub Amsterdam en Milaan bedachten het creatieve concept.

Gen Fix ging van start met een pop-upworkshop in Westfield Chodov in Praag. Tijdens het evenement werkten kinderen samen met professionals van Philips en Prusa aan 3D-onderdelen voor Philips-producten. Tegelijkertijd moedigt het project aan anders naar afval te kijken en repareren als de nieuwe standaard te zien. Het verbeteren van het probleemoplossend vermogen bij kinderen vormt de drijfveer achter de activatie.

Het lanceerevent van Gen Fix bestond daarnaast uit live demonstraties, workshops onder leiding van makers en verhalen uit de makercommunity. De campagne wordt ondersteund door digitale content en een wereldwijd platform dat gezinnen, communities en jonge makers uitnodigt om een toekomst te omarmen waarin repareren vanzelfsprekend is.

De overkoepelende Fixables-campagne veroverde afgelopen zomer onder meer een Zilver Leeuw tijdens Cannes Lions.