
Goodoo verdient B Corp-keurmerk
Het plantaardige ijsmerk Goodoo is vanaf vandaag een B Corp. Met deze erkenning sluit het Nederlandse bedrijf zich aan bij een wereldwijde gemeenschap van organisaties die laten zien dat commerciële groei en maatschappelijke verantwoordelijkheid hand in hand kunnen gaan.
De weg naar certificering begon met de B Impact Assessment van B Lab, de non-profitorganisatie achter het B Corp-keurmerk. Vijf thema's werden onder de loep genomen: bestuur, werknemers, gemeenschap, milieu en klanten. Goodoo blonk vooral uit op het gebied van duurzame ingrediënten, circulaire ketens, gezonde producten en transparante bedrijfsvoering.
Mede-oprichter Roderick Verplanken: "De keuzes die wij maken, van het gebruik van circulaire cashews tot suikervrije fruitijsjes en het selecteren van partners die dezelfde waarden delen, dragen daadwerkelijk bij aan een eerlijker en duurzamer voedingssysteem. De certificering is geen sluitstuk, maar een verplichting om elk jaar verder te verbeteren."
Goodoo is de zesde nominatie bij Coolest Dutch Brands 2025. Lees hier meer over het verhaal achter het plantaardige ijsmerk.