Readpeak maakt native advertising makkelijker met AI
Readpeak, een platform gespecialiseerd in native advertising, kondigt vandaag een nieuwe AI-tool aan: AI Ads. Met deze tool kunnen adverteerders met behulp van kunstmatige intelligentie, automatisch verschillende versies van een advertentie ontwikkelen.
Door middel van AI, wil Readpeak hun klanten nieuwe ideeën en varianten voor advertenties aanbieden en campagnes effectiever maken. Het Large Language Model (LLM) van Readpeak maakt gebruik van inhoud van websites en voorbeeld-advertenties. First-party data en expertise van Readpeak ondersteunen het model bij het genereren van de advertenties. Ai Ads is voornamelijk bedoeld voor bedrijven die niet beschikken over een eigen creatief team en moeite hebben met het ontwikkelen van verschillende advertentievarianten.
'AI is hot en happening'
Op dit moment kan de tool alleen nog maar tekst voor advertenties ontwikkelen, maar in de toekomst is het de bedoeling dat de tool ook afbeeldingen kan genereren. Volgens Ernst Dirkzwager, Country Manager Nederland van Readpeak, is AI 'hot & happening': "Het is goed om te zien dat we al direct een toepassing hebben weten toe te voegen, die het leven van zowel de programmatic specialist als andere gebruikers van ons platform makkelijker maakt.” Daniel Holm, Country Manager DACH bij Readpeak, voegt hier aan toe: "Wij zijn ervan overtuigd dat kunstmatige intelligentie de manier waarop we advertenties maken fundamenteel zal veranderen."
Lees meer over de tool op de site van Readpeak.