ShowHeroes Group start audience-targetingtechnologie voor CTV
21-09-2021 (11:11) - Tech
ShowHeroes Group, Europa’s grootste, onafhankelijke leverancier van video-oplossingen, lanceert een audience-targetingtechnologie speciaal voor connected tv (CTV): SemanticHero. Doordat de AI-aangedreven technologie meerdere bronnen, waaronder metadata en EPG-gegevens, combineert, is SemanticHero in staat om de volledige context van CTV-inhoud te begrijpen.
Niet eerder was het voor adverteerders mogelijk om zo nauwkeurig hun doelgroep te targeten binnen CTV. De eerste adverteerders die in Nederland gebruik gaan maken van de nieuwe technologie zijn onder andere de Bijenkorf en MSc Cruises.
Marktpotentieel
Aanleiding voor de productontwikkeling is de enorme toename van het gebruik van CTV (het on demand bekijken van videocontent via een internetverbinding op een normale tv). Na jarenlang uitsluitend als ‘trend’ te zijn neergezet, hebben het veranderende (kijk)gedrag en de technologie ervoor gezorgd dat in de vijf grootste Europese landen 50% van alle huishoudens een tv in huis heeft waaraan CTV kan worden gekoppeld. Dit komt neer op 61,5 miljoen huishoudens. Van deze groep CTV-kijkers, vooral een jongere en doorgaans moeilijker te bereiken doelgroep, bekijkt 91% de advertenties die rondom deze online video’s worden getoond.
Geen concurrentie
De lancering van SemanticHero voor CTV gebeurt onder leiding van Sarah Lewis, Global Director CTV bij ShowHeroes Group en voormalig SpotX-executive. Met haar kennis en ervaring op het gebied van programmatic advertising durft Lewis te stellen dat er in de markt geen enkele ad-techpartij is die zo nauwkeurig content op de CTV-markt kan targeten als SemanticHero. Sarah Lewis: "Veel leveranciers vertrouwen op basis herkenning van trefwoorden of objecten om de context van een digitale video te bepalen. Maar deze tools zijn niet geavanceerd genoeg in een tijd waarin het streamen van videocontent zowel snel als veelzijdig is."