Wunderman Thompson gaat samenwerken met gamingwereld The Sandbox

Wunderman Thompson gaat samenwerken met gamingwereld The Sandbox

15-12-2022 (16:38) - Tech

Wunderman Thompson gaat samenwerken met The Sandbox om nieuwe merkervaringen in de metaverse te ontwikkelen voor hun klanten. 

The Sandbox is een virtuele, gedecentraliseerde gamingwereld. De samenwerking omvat een nieuw opleidingsprogramma om duizenden creatieven en technologen van Wunderman Thompson te leren hoe ze merkervaringen op maat kunnen creëren in The Sandbox, en hoe ze VoxEdit en GameMaker tools kunnen gebruiken om digitale activa en ervaringen in The Sandbox te bouwen. Dit nieuwe metaverse-programma zal bestaan uit drie afzonderlijke sporen voor leidinggevenden, creatives en media-experts en strategen.

Meeslepend

De samenwerking stelt Wunderman Thompson in staat om de merken en communities van haar klanten te versterken door middel van meeslepende interactieve ervaringen. De betrokkenheid van hun fans en volgers wordt vergroot door middel van gamification mechanics, die meestal niet beschikbaar zijn bij traditionele sociale media.

Wunderman Thompson kan zo merken helpen hun relevantie binnen de Web3 cultuur te optimaliseren door boeiende interactieve ervaringen te creëren om hun fans en klanten te activeren. Deze creatieve transformatie plaatst Wunderman Thompson in een goede positie als het om digitale betrokkenheid rond Web3 gaat.

Grenzeloze mogelijkheden

Justin Peyton, Chief Transformation & Strategy Officer, Wunderman Thompson: "The Sandbox is de toonaangevende open metaverse, die merken en IP's samen met de Web3-gemeenschap vieren. We zijn verheugd om samen te werken met deze pionier op het gebied van metaverse om een extra dimensie toe te voegen aan ons Web3-aanbod en merken te helpen de grenzeloze mogelijkheden in deze ruimte te verkennen bij hun eerste stappen in de metaverse."

Digitaal eigendom

Mathieu Cervety, Ecosystem Partnerships Director van The Sandbox: "Wunderman Thompson bevindt zich in een unieke positie om grote merken te helpen relevant te zijn in de nieuwe entertainmentcultuur op het kruispunt van gaming, de creator economy en echt digitaal eigendom. Dit partnerschap is een geweldige kans voor merken om hun Web3-community uit te bouwen en betrokkenheid te genereren."

Massaal betrekken

The Sandbox ziet de metaverse als een continue gedeelde digitale ruimte waar 'werelden en helden met elkaar in botsing komen om magie te creëren'. Met meer dan 360.000 unieke spelers die gemiddeld 80 minuten per dag spendeerden tijdens hun 10 weken durende Alpha Seizoen 3, heeft The Sandbox een sterke dienst wat betreft het massaal betrekken van gebruikers over de hele wereld.

Populariteit Sandbox

Meer dan 400 partners hebben zich aangesloten bij The Sandbox, waaronder Warner Music Group, Ubisoft, The Rabbids, Tony Hawk, Gucci Vault, The Walking Dead, Snoop Dogg, Adidas, Deadmau5, Steve Aoki, Richie Hawtin, The Smurfs, Care Bears, Atari, ZEPETO en CryptoKitties, die allemaal de visie van het Sandbox-team volgen om spelers in staat te stellen hun eigen ervaringen te creëren met behulp van zowel originele als bekende personages en werelden.