Museumkaart kiest Merkle als partner

28-08-2019 (20:31) - Toeleveranciers

Merkle Nederland bouwt voor de Museumkaart een backbone waarbij alle (werk)processen geoptimaliseerd en toekomstbestendig ingericht worden. Met Merkle verwacht de vereniging nog beter in te spelen op de wensen van zo’n 1,4 miljoen Museumkaarthouders die dit jaar ongeveer 9 miljoen bezoeken aan musea in het hele land zullen brengen.
 
De nieuwe backbone zorgt er tevens voor dat de Museumvereniging zich vooral kan richten op haar kerntaken: een stevig draagvlak voor musea door collectief de belangen van musea te behartigen en een hoge kwaliteit van de sector door verdere professionalisering in de branche.
 

Samenwerking met Salesforce 

Museumvereniging heeft ervoor gekozen om Salesforce te implementeren als digitaal platform voor de Museumkaart. De verschillende modules binnen Salesforce sluiten aan bij de wensen van de organisatie en maken het mogelijk om alle procesdomeinen (onder andere financieel, operationeel, klantcontact-centers) aan te sturen. Merkle heeft veel ervaring met Salesforce en is ook mede daarom gekozen als partner.