Salesforce en Workday lanceren AI Employee Service Agent

Salesforce en Workday lanceren AI Employee Service Agent

25-07-2024 (10:37) - Toeleveranciers

Salesforce, een leverancier van oplossingen om organisaties te helpen hun mensen en financiën te beheren, kondigen vandaag plannen aan voor een nieuwe AI Employee Service Agent. De nieuwe assistent gaat tijdrovende taken automatiseren, gepersonaliseerde ondersteuning bieden en datagestuurde inzichten brengen die werknemers helpen slimmer en sneller te werken.

De combinatie van het nieuwe Agentforce Platform van Salesforce en Einstein AI met het Workday-platform en Workday AI stelt organisaties in staat om AI-agenten te creëren en te beheren voor verschillende use cases rond services voor werknemers. Deze AI-agent zal samenwerken met mensen en hen helpen de diensten te verbeteren om het succes van werknemers en klanten in het hele bedrijf te stimuleren. Aangedreven door de Salesforce CRM-gegevens van een bedrijf en Workday financiële en HR-gegevens, hebben de nieuwe AI Service-agenten een gedeelde basis van data om met werknemers te communiceren in natuurlijke taal, met menselijk begrip. Hierdoor zal het nemen van actie als onderdeel van onboarding, veranderingen in gezondheidszorg, loopbaanontwikkeling en andere taken, gemakkelijker zijn.

Wanneer er complexe gevallen ontstaan zal de AI Service-agent de case naadloos overdragen naar de juiste persoon voor ondersteuning, waarbij alle eerdere geschiedenis en context behouden blijft voor een soepele overdracht. Deze unieke benadering van mensen en AI die naadloos samenwerken zal resulteren in een hogere productiviteit, efficiëntie en betere ervaringen voor werknemers. Dit is alleen mogelijk door de gegevens, AI-modellen en apps diep te integreren.

"De AI-kans voor elk bedrijf ligt in het versterken van hun werknemers en het leveren van uitzonderlijke klantervaringen", zegt Marc Benioff, Chair en CEO van Salesforce. "Daarom zijn we zo enthousiast over ons nieuwe Agentforce-platform, waarmee mensen en AI samen het succes van klanten kunnen stimuleren, en over deze nieuwe samenwerking met Workday om gezamenlijk een AI Service-agent voor werknemers te bouwen. Samen helpen we bedrijven geweldige ervaringen te creëren die worden aangestuurd door generatieve en autonome AI, zodat elke werknemer antwoorden kan krijgen, nieuwe vaardigheden kan leren, problemen kan oplossen en snel en efficiënt actie kan ondernemen."

"Medewerkers, klanten en financiën zijn de drie meest fundamentele elementen van elk bedrijf", aldus Carl Eschenbach, CEO van Workday. "Door onze platforms, datasets en krachtige AI-mogelijkheden te integreren, stellen Salesforce en Workday onze klanten in staat om ongeëvenaarde AI-gestuurde ervaringen voor werknemers te leveren die uiteindelijk leiden tot tevreden klanten en ongekende bedrijfswaarde genereren."