SAMR vanaf nu verder onder de naam MarketResponse
21-01-2020 (13:38) - Toeleveranciers
Onderzoeksbureau SAMR gaat verder onder de naam MarketResponse. Vanaf 21 januari worden alle diensten op het gebied van data science, insights en fact-based consultancy weer aangeboden onder deze merknaam.
SAMR ontstond vijf jaar geleden uit een fusie tussen SmartAgent en het toenmalige MarketResponse. Jorgen Botermans, algemeen directeur van MarketResponse, legt uit waarom gekozen is voor de naamsverandering: ‘In het kader van practice what you preach onderzoeken we ook onszelf. Wat blijkt is dat de naam SAMR onvoldoende blijft hangen, terwijl de naam MarketResponse nog steeds bekend is. Wij helpen opdrachtgevers om fact-based gedurfde keuzes te maken. Dat brengen we nu zelf ook in de praktijk.’
De naamswijziging sluit ook aan bij de strategie van de MarketResponse International Group, het moederbedrijf. Deze werkmaatschappij heet voortaan ook weer MarketResponse, andere dochters zoals consumentenpanel SamSam, RealTime Lead Group en toekomstige participaties zullen in hun identiteit ook uitdragen dat zij tot de MarketResponse International Group behoren.