Start nu met het aanbieden van cadeaubonnen voor meer omzet en publiciteit
29-04-2020 (13:32) - Toeleveranciers
Tegenwoordig wint de cadeaubon nog steeds aan populariteit. Ze zijn namelijk niet alleen leuk om te geven, maar ook om te krijgen. Daarnaast kunnen ze zorgen voor een flinke omzetboost en meer publiciteit, en helemaal in deze tijden kan dat best fijn zijn. Bied jij nog geen cadeaubonnen aan? Dan is nu misschien wel het perfecte moment om daarmee te beginnen. Wij vertellen je hoe!
Zorg voor een leuke verpakking
Het is hartstikke leuk om een cadeaubon te krijgen, maar niet iedere cadeaubon ziet er altijd even mooi uit. Zorg ervoor dat de cadeaubon ook leuk wordt om te krijgen. Zo kun je cadeaubonnen laten maken met bijvoorbeeld het beeldmerk van je bedrijf erop, voor extra herkenbaarheid bij de klant, en deze laten verpakken in een leuke envelop of geschenkdoos. Op die manier wordt de cadeaubon ook een cadeautje om te krijgen!
Maak de cadeaubonnen makkelijk vindbaar
Zorg voor een zo simpel mogelijk aankoop- en inwisselproces. Degene die de cadeaubon koopt is hoogstwaarschijnlijk geen klant, dus zorg ervoor dat het aankoopproces makkelijk verloopt. Ook wanneer iemand zijn cadeaubon wilt inwisselen, moet dat eenvoudig en snel kunnen gaan zonder al te veel velden in te hoeven vullen.
Mogelijkheid tot verzilveren per smartphone of tablet
Heb je een responsive website? Wordt jouw website ook vaak via smartphone of tablet bezocht? Wellicht dat consumenten de website op hun tablet bekijken, iets willen kopen en op dat moment bedenken dat ze nog een cadeaubon hebben. Maak het ook voor mobiele bezoekers makkelijk om de cadeaubon in te wisselen en zorg er dus voor dat de website goed werkt op zowel mobiel als tablet.
Promoot de cadeaubonnen
Wist je dat heel veel klanten niet eens weten dat hun favoriete webshop cadeaubonnen aanbiedt? Dat komt vaak omdat de functie verstopt zit. Verstop de cadeaubonnen niet op je website. Door cadeaubonnen makkelijk vindbaar te maken, zorg je ervoor dat klanten erover na gaan denken er een aan te schaffen. Daarnaast is het slim om de cadeaubonnen te promoten via bijvoorbeeld sociale media, een blogpost of de nieuwsbrief.
Zorg voor meerdere bezorgopties
Wanneer iemand een cadeaubon in jouw webshop koopt, is het natuurlijk leuk om deze ook daadwerkelijk per post op te sturen. Maar zorg ook voor meer bezorgopties, vooral voor mensen die heel last-minute nog een cadeaubon bestellen en waarbij deze niet meer op tijd kan worden geleverd. Laat hen de cadeaubon zelf uitprinten, of via de mail naar iemand sturen. Wil je helemaal hip zijn? Dan kun je er zelfs voor kiezen de cadeaubon te personaliseren door gebruik te maken van sociale media, zoals YouTube of Instagram.