MediaMarkt lanceert podcast over retailsector
MediaMarkt heeft een podcastserie gelanceerd: 'Let's Talk Retail', waarin de belangrijkste trends en ontwikkelingen in de retailsector worden besproken.
In deze podcast gaat Diederik Heinink, hoofd communicatie van MediaMarkt Benelux, in gesprek met experts uit de branche om luisteraars te voorzien van nieuwe inzichten en praktische adviezen.
In de eerste aflevering van 'Let's Talk Retail' spreekt Diederik met Frank Quix, Managing Director van Q&A Retail, en Maarten Mantje, oprichter van innovatiebureau The Only Constant. In deze aflevering duiken de heren in een aantal actuele onderwerpen en uitdagingen, binnen de retailsector.
Digitalisering in retail
Met Frank Quix bespreekt Diederik onder andere de omnichannel strategie, de veranderende arbeidsmarkt en de voortschrijdende digitalisering binnen retail. Frank Quix, een erkend expert op het gebied van retail en consumentengedrag, deelt zijn visie op hoe bedrijven zich kunnen aanpassen en innoveren om relevant te blijven in een snel veranderende markt.
AI in retail
In het tweede deel van de aflevering duiken Diederik, Frank en Maarten samen in de wereld van kunstmatige intelligentie in retail. Ze praten over concrete toepassingen van AI, bespreken de mogelijke valkuilen en belichten de vele kansen die AI biedt. Van gepersonaliseerde klantervaringen tot efficiënte voorraadbeheer, AI transformeert de manier waarop retailers opereren en concurreren, zowel in de winkel als op kantoor.
Inspiratie en praktische handvatten
"Met 'Let's Talk Retail' willen we onze luisteraars informeren en inspireren door middel van diepgaande, maar toegankelijke gesprekken met experts uit de industrie," zegt Diederik Heinink. "We hopen dat deze podcast niet alleen inzicht biedt in de nieuwste trends, maar ook praktische handvatten geeft om de dynamische wereld van retail nog beter te leren kennen."
De eerste aflevering van 'Let's Talk Retail' is nu beschikbaar op Spotify en YouTube. Op beide platforms is de podcast ook in z'n geheel als video te zien. De tweede aflevering staat half juli gepland.