AkzoNobel wint prestigieuze TED-prijs

09-03-2011 (09:16) - Bureaus

Een commercial waarin AkzoNobel's baanbrekende Let's Color-campagne wordt gepromoot, is door TED bekroond met een prestigieuze Ads Worth Spreading-prijs.

De opvallende, twee minuten durende film - bedoeld om online gedeeld te worden - van regisseur Adam Berg en producent Euro RSCG uit Londen neemt de kijker mee op een caleidoscopische reis langs mensen die overal ter wereld samenkomen om grauwe plekken te transformeren met behulp van AkzoNobel's verfmerken Dulux, Dulux Valentine en Coral.

Het doel van de wedstrijd was om commercials te vinden die zo treffend zijn, dat mensen van binnenuit de behoefte hebben om ze te bekijken. Er kwamen meer dan duizend inzendingen binnen en een panel van 24 deskundige juryleden koos de inzending van AkzoNobel als een van de tien winnaars. In een toelichting op de keuze zei TED dat de commercial van het bedrijf de kijker ontroert met haar boodschap dat kleur het leven glans geeft en dat een nieuwe laag verf overal een nieuw licht op werpt. Een van de juryleden merkte op: ‘Dit is het perfecte project voor een verfmerk om in te investeren.’
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch