BR-ND smelt ziekenhuizen samen
14-04-2009 (10:28) - Bureaus
Mesos Medisch Centrum en het St. Antonius Ziekenhuis zijn vanaf april samen verder gegaan onder het merk St. Antonius. BR-ND was verantwoordelijk voor de gehele merkontwikkeling, van strategie tot naamgeving en design. Een echt interdisciplinair merktraject.
De strategie van het St. Antonius is volledig gestoeld op excellentie; het St. Antonius is van mening dat haar patiënten de beste zorg verdienen en streeft ernaar gezien te worden als de aanbieder van de beste medische zorg van Nederland. Dat betekent dat St. Antonius leidend moet zijn in het ontwikkelen en aanbieden van kwalitatief hoogwaardige én mensgerichte topzorg.
Om de leiderschapspositie van het St. Antonius te versterken, zijn drie strategische pijlers ontwikkeld: mensgerichte topzorg, wetenschappelijke status en opleidingsfunctie. Deze pijlers zijn binnen de merkarchitectuur op gelijk niveau gesteld door de benamingen en visuele uitwerkingen van St. Antonius Academie, St. Antonius Research & Development en St. Antonius Ziekenhuis. Uit onderzoek blijkt dat deze indeling optimaal bijdraagt aan de gewenste perceptie van hoge status en gastvrije topzorg.
BR-ND heeft de afgelopen drie jaar de ontwikkeling van het St. Antonius merk begeleid. Hierbij stond een interdisciplinaire benadering van onderzoek, merk- en portfoliostrategie, naamgeving en vormgeving centraal. De merkontwikkeling werd gebaseerd op een systematische analyse, gevolgd door intern en extern gevalideerde brandingscenario’s. Medewerkers en sleutelfiguren in de organisatie, waaronder de Raad van Bestuur en medisch staf, werden nauw betrokken bij het gehele proces.