DELA dubbel bekroond met Van Speijk Innovatie Prijs
28-03-2011 (08:03) - Bureaus
DELA heeft zowel de jury- als de publieksprijs ontvangen bij de uitreiking van de Van Speijk Innovatie Prijs. DELA werd onder andere geprezen voor de innovatieve manier waarop zij haar herpositionering in de afgelopen jaren heeft aangepakt. Vooral voor het vernieuwende crossmediale TV concept Het Familieportret, dat deze maand voor het tweede seizoen te zien is bij RTL 4, was veel lof.
De jury oordeelde het als bijzonder hoe DELA de draai maakt naar de ‘continuïteit van het leven’, zonder haar roots in uitvaarten los te laten. Innovatie- en communicatiekracht vormen volgens de jury de drijvende krachten om dit te realiseren. Martin Kersbergen, manager Corporate Communicatie nam de prijs namens DELA in ontvangst. Kersbergen: ‘Het is een bekroning op ons werk en het laat zien dat we volop bezig zijn met innovatie in onze branche. We zijn als organisatie dan ook ontzettend trots op deze professionele en publiekswaardering.’
Kersbergen leidde een succesvol transformatieproces met een herpositionering van ‘dood naar ‘leven’ en daarbij passende producten zoals nabestaandenzorg, herinneringsbijeenkomsten en speciale tijdelijke overlijdensrisicoverzekeringen. Activiteiten gericht op ‘doorleven’. Ook de huisstijl en aankleding van de gebouwen maakten een omslag en werden veelkleuriger. Meest in het oog springende herpositioneringactiviteiten zijn de sponsoring van het Nederlands damesvolleybalteam en het TV format Het Familieportret, waarin de verbinding tussen verschillende generaties centraal staat.
Na een succesvol eerste seizoen, start deze week het tweede seizoen van het televisieprogramma Het Familieportret, dat wordt geproduceerd door LVB Networks en uitgezonden door RTL4. Het Familieportret maakt de koppeling met internet, social media, exposities en een joint promotion met vakfotografen.