Heldere FHV/RAPP-campagne Interpolis

17-04-2009 (09:47) - Bureaus

Verzeker niet zomaar alles. Verzeker alleen wat er echt voor jou toe doet. Onder de noemer ‘Helder Moment’ roept Interpolis Nederland op om bewuster om te gaan met verzekeringen. De campagne die in het voorjaar van 2008 startte, krijgt een vervolg. Vanaf 16 april 2009 worden nieuwe commercials op radio en televisie uitgezonden. Gelijktijdig start een online campagne op diverse sites. Ook gaat Interpolis door met gesponsorde televisie. Op 18 april is de eerste nieuwe aflevering te zien van de RTL spelshow Succes Verzekerd.
 
Uit onderzoek onder klanten blijkt ook nu weer dat de boodschap van Interpolis goed begrepen wordt. Klanten vinden de oproep om bewuster om te gaan met verzekeringen sympathiek en goed bij Interpolis als glasheldere verzekeraar passen. Op www.interpolis.nl krijgt de bezoeker op een luchtige manier de mogelijkheid om echt even stil te staan bij de dingen die er voor hem toe doen. Ook het gesponsorde RTL-programma Succes Verzekerd helpt Interpolis mensen bewust te maken van hoe zij met risico’s omgaan. Dit spelprogramma is in opdracht van Interpolis ontwikkeld om deelnemers en kijkers te laten ervaren wat het is om risico’s te spreiden of afdekken. De combinatie van de reguliere commercials, de online campagne en de zogenoemde vorm van ‘non-spot adverteren’, zorgt ervoor dat Interpolis zichzelf met ‘Helder Moment’ vernieuwd op de kaart zet.
 
Verzeker niet zomaar alles, maar wat er echt voor jou toe doet. Deze boodschap wordt in dichtvorm door ExtincE gebracht en ondersteund met plaatjes van zaken die er voor de kijker toe kunnen doen. Commercial eindigt met de vraag 'Wat doet er voor jou toe? Kijk op interpolis.nl

Bureau: FHV BBDO
Creatie: Mark Muller & Peter Hamelinck
Strategie: Corinne Genestay
Account: Anja Froeling
RTV: Friso Schoone
Voice-over: ExtincE
Animatie: Paul Postma
Muziek: Sizzer Amsterdam
Geluid: Studio Alfred Klaassen/Jacco Lenstra
Online:
AVP/David Zaretti
Klantcontact Interpolis: Viola van der Zanden
 
Op interpolis.nl kan worden doorgeklikt naar een actiepagina waarop bezoekers 'beleven' wat er voor hen toe doet. Uit een mozaïek van plaatjes (familie, kinderen, auto, woning, eigen zaak, baan, ontspanning, sport, partner, oude dag, etc) selecteren bezoekers er maximaal tien. Deze worden vervolgens in een 'persoonlijke commercial' geladen die de bezoeker prikkelt om stil te staan bij wat er belangrijk is in zijn leven. Het filmpje eindigt met 'Dit is wat er voor jou toe doet, bedenk goed wat je wel of niet verzekeren moet'.

Bureau: RAPP
Creatieve directie: Robin Pas, Serge van Wijngaarden
Copywriter: Marthe Noordijk
Art Director: Michael Vromans
Account: Linda Sinac, Leander van Altena, Hester Hess
Klantcontact Interpolis: Viola van der Zanden
 


Media

Marketing

Economisch