HP zet Nationale Fotosoap in
26-01-2011 (09:39) - Bureaus
De afgelopen weken is het Nederlandse publiek opgroepen om samen met Sascha Visser en Sita te schitteren in de Nationale Fotosoap van HP. Iedereen kon afgelopen weekend langskomen in Magna Plaza en ter plekke zijn/haar favoriete rol in de soap kiezen. De deelnemers werden opgemaakt door professionele visagisten en gingen in een van de professionele fotostudio’s op de foto met hun favoriete BN’er. De foto werd daarna direct geprint op een van de HP ePrint-printers in het democenter, zodat bezoekers direct ePrint kon ervaren.
HP heeft een geïntegreerde Marketing/PR-campagne opgezet waarbij consumenten werden geïnformeerd over het event door middel van advertenties (offline), banners (online) en radiospotjes. Beheerders van relevante Hyves pagina’s (o.a Sita, Sascha en soap-fans) zijn benaderd met het verzoek om hun leden te informeren over de Nationale Fotosoap. Ook via de officiële Hyves-, Facebook- en Twitter-accounts van HP zijn geïnteresseerden benaderd en tijdens de campagne zijn actief berichten gepost en contact onderhouden met alle volgers.

Geïnteresseerden die geen tijd hadden om langs te komen, konden online een foto voor een van de scènes insturen via www.nationalefotosoap.nl. Het publiek mocht stemmen op de ingezonden foto’s. De twee foto’s met de meeste stemmen worden opgenomen in de Fotosoap en gepubliceerd in Veronica Magazine en online op www.nationalefotosoap.nl (op 12 februari). Door naast het insturen van een foto ook vriend te worden van HP op Hyves en Facebook maakten deelnemers ook kans op een reis naar Parijs of een printer.
Het evenement in Magna Plaza trok ruim 2.000 bezoekers, waarvan ongeveer 250 personen ter plekke hebben meegespeeld in de Fotosoap. De website nationalefotosoap.nl heeft ongeveer 8.000 bezoekers getrokken. Het ledenaantal van de officiële Hyves-pagina van HP groeide van 0 naar 60 leden en het ledenaantal van de officiële HP pagina op Facebook groeide van 238 naar maar liefst 1.721 vrienden: een zevenvoudige verdubbeling.