LBi scoort Amerikaans sportmerk
11-03-2009 (09:50) - Bureaus
Na een drie maanden durende pitch tegen twee Engelse bureaus is LBi Nederland (Lost Boys & OER) door het Amerikaanse sportperformance merk Under Armour gekozen het merk in Europa te introduceren en de positionering te versterken.
Under Armour is het derde sportperformance merk van Amerika en wordt voor de Europese introductie in eerste instantie in de UK gelanceerd. Under Armour is sponsor van de Welsh Rugby Union. De introductie van het merk in Europa loopt daarom gelijktijdig met de 6 Nations Cup, een groot internationaal rugby toernooi. Het thema van de online campagne is ‘If It Isn’t Under Armour, Swap It’. Sportfans uit heel Engeland kunnen op de campagnesite hun oude shirt in ruilen voor een nieuw Under Armour-shirt. Later dit jaar gaat LBi Nederland de introductie van Under Armour in Duitsland verzorgen. Na de UK en Duitsland volgen nog vele andere Europese landen.
LBi Nederland is voor de campagnes van Under Armour verantwoordelijk voor de volledige strategie, het concept, de uitwerking en productie.
Strategie: Alain Dujardin, Joris Verhaak
Concept: Ellen Hooghiemstra, Dominique Lesbirel
Uitwerking en productie: Marianne Bossema, Kristiaan Thivessen
Account: Menno Jan Janssen
Project Management: Hycinth Hillebrand, Sander Vet
Verantwoordelijk bij de klant: Shaun Corrigan