Minder inzendingen voor Magneten
13-03-2009 (09:52) - Bureaus
De Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie (SJP) heeft vergeleken met vorig jaar slechts iets minder inzendingen ontvangen voor de Magneet 2008. Het aantal inzendingen voor de categorie ‘geïntegreerde campagnes’ is wel met 30 procent afgenomen, nadat dit vorig jaar juist was verdubbeld. Andere categorieën zijn min of meer gelijk gebleven. Voorzitter Onno Gout: ‘Mijn vrees is dat de crisis pas volgend jaar goed merkbaar zal zijn, dan betreft het de beoordeling van werk uit 2009.’ Opvallend is verder dat het aantal insturende niet-gespecialiseerde bureaus zeventig procent uitmaakt van het totaal aantal bureaus.
De Magneet is de bekroning voor het meest creatieve werk in arbeidsmarktcommunicatie. Om de waarde van deze creatieve prijs te bewaken heeft het bestuur ook dit jaar weer gekozen voor een ‘stevige’ jury, met naast arbeidsmarktspecialisten ook zwaargewichten uit de thema en interactieve hoek. Voorzitter Onno Gout licht toe: ‘Het gaat om de creativiteit, daarom wilden we een brede jury met zeer ervaren creatieven. Die weg hebben we vorig jaar ingezet, en die zetten we dit jaar verder door. Om de Magneet een serieuze creatieve prijs te laten blijven, moet je de kwaliteit van de jury hoog houden.’
De uitreiking van de Magneten vindt plaats op 20 mei in De Lichtfabriek (Haarlem). Voor de vierde keer op rij wordt de uitreiking gekoppeld aan de jaarlijkse ‘Dag van de Arbeidsmarktcommunicatie’ van de VEA, Vakgroep Arbeidsmarktcommunicatie.