Nieuw in reclameland, de Human PopUp

16-03-2009 (10:00) - Bureaus

Afgelopen week beleefde Arnhem, met de laatste ledenwervingsactie van omroep LLink, de primeur op het gebied van een nieuwe vorm van creatieve buitenreclame: de guerrilla narrowcasting met de Human PopUp. Het creatieve conceptenbureau you&MEdia uit Amsterdam heeft een online applicatie in een offline setting gebracht; het bedacht de Human PopUp (HPU).

De HPU is een duo van promotiemedewerkers dat op verschillende locaties in de stad verschijnt. Er wordt  een scherm opengeklapt waarop met een sterke beamer een bewegende boodschap wordt geprojecteerd. Na het beamen verdwijnt de HPU om ergens anders ‘Up te Poppen’. Deze vorm van buitenreclame stelt de adverteerder in staat om op een willekeurige locatie een (bewegende) boodschap op een originele manier over te brengen.

De HPU is tevens een duurzame manier van communiceren: het kost geen papier en laat alleen een goede indruk achter. De allereerste HPU was te zien in Arnhem, de groenste stad van Nederland, ten behoeve van de ledenwervingsactie van LLink, de groenste omroep, en werd mede mogelijk gemaakt door Baobab Reizen, de groenste reisorganisatie.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch