Opvolger gehekelde Specsavers-spot

22-04-2009 (10:25) - Bureaus

'Specsavers een Serieuze Zaak’. Dat is de veelzeggende titel van de nieuwe campagne van Specsavers, die woensdagochtend is gelanceerd. In twee tv-commercials benadrukt Specsavers het belang van kwalitatief hoogwaardige oogzorg tegen een betaalbare prijs. Een serieuze zaak die bij de gediplomeerde opticiens van Specsavers in goede handen is. Tegelijkertijd biedt Specsavers klanten ook serieus voordeel. Niet met verkooppraatjes of verleidelijke aanbiedingen die klanten naar de winkel moeten lokken, maar met écht tastbaar voordeel. Kortom: Specsavers is een serieuze zaak. Met serieus voordeel.

‘In twee commercials laten we enerzijds zien dat het bieden van kwaliteit voor Specsavers geen holle frase is en wij al onze klanten serieus nemen. Anderzijds laten we zien dat hoogwaardige oogzorg niet kostbaar hoeft te zijn’, vertelt Simon Hawkins, directeur Marketing van Specsavers Nederland. ‘Zo bieden we klanten serieus voordeel doordat bij Specsavers 2 voor de prijs van 1 geldt op alle monturen vanaf 99 euro. Bovendien kan je al bij ons terecht voor een bril vanaf 29 euro, inclusief standaard Pentax enkelvoudige glazen. Dat is eveneens een serieus voordeel.’

Met de nieuwe campagne wil Specsavers ook laten zien zij dat de mening van de consument serieus neemt. Zo waren de reacties over haar vorige commercial - waarbij een opticien een oude dame met een liniaal op haar achterste tikt als zij een bril uit het ‘verkeerde’ rek pakt - zeer verdeeld. Terwijl deze commercial vorig jaar van het programma TROS Radar de Loden Leeuw ontving, werd deze óók genomineerd voor de maand-Gouden Loeki en gebruikte SBS 6 de commercial voor de 24 grappigste tv-reclames van het jaar. ‘Hoewel we de kijker willen blijven prikkelen en tot nadenken aanzetten, willen we met deze nieuwe campagne het signaal afgeven dat wij de mening van de kijker serieus nemen.’

Regie: Mattias Schut
DOP: Nicolas Karakatsanis
Reclamebureau: BSUR
Creatie: Remy Kurpershoek em Rob van Vijfeijken
Account: Esperanza Copini
RTV-producer: Hein Scheffer
Productie: Czar - Collin Maas en Robert Nan
Online: Glasworks
Geluid: Kaiser Sound
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch