Quince ontwikkelt interactieve KPN-winkels

23-04-2009 (09:32) - Bureaus

Reclamebureau Quince heeft voor KPN een interactief productinformatiesysteem voor mobiele telefoons ontwikkeld. Aanleiding is het feit dat alle Primafoonwinkels momenteel worden omgebouwd naar KPN-winkel.

Er zijn veel mogelijkheden tussen toestellen, abonnementvormen en aanvullende diensten. Met het interactief systeem kan de consument gemakkelijk zelf in de winkel een ideaal pakket samenstellen: een toestel, een abonnement en een dienst. Het systeem is niet ter vervanging, maar juist ter ondersteuning van de verkoper. De life cycle van producten wordt steeds korter en het aanbod van mobiele telefoons stijgt enorm, waardoor de kennis van de verkoper zich meer in de breedte ontwikkeld.

Ins & outs
Met het productinformatiesysteem heeft de verkoper op de winkelvloer nu altijd toegang tot alle ins & outs van het snel wisselende assortiment. De klant kan zich zelfstandig op een interactieve manier oriënteren. Uit het grote aanbod van toestellen en abonnementen wordt men geholpen in het keuzeproces. Daardoor kan er beter, deskundiger en sneller worden geadviseerd. En de klant kan rustig in de winkel alle mogelijkheden ervaren.

Showmodel

De mobiele telefoons worden gepresenteerd op een showmeubel en bij het oppakken van de telefoon verschijnt de bijbehorende informatie op het touchscreen. Het is ook mogelijk om via het beantwoorden van diverse vragen toestellen te isoleren: middels LED-verlichting worden de gekozen telefoons op de tafel uitgelicht.

Software

De content is centraal op afstand aan te passen, zodat in elke KPN-winkel altijd de meest actuele kennis over de producten beschikbaar is. De door Quince ontwikkelde software biedt KPN ook de mogelijkheid inzicht te verkrijgen in wat op welk moment en in welke winkel de meest populaire telefoon is. Dit is één voorbeeld van managementinformatie die te verkrijgen is met het systeem. 

Quince
Quince is een reclamebureau met expertise op het gebied van digitale media, online marketing en actiemarketing binnen de retail en B2B- markt. Op strategisch niveau worden concepten en campagnes ontwikkeld én in huis uitgevoerd door een van de vier disciplines die het bureau vormen. De vier disciplines zijn: printmedia, digitale media, marcom softwaredevelopment en events.


 


Media

Marketing

Economisch