Starcom internationaal gelauwerd
18-03-2009 (09:35) - Bureaus
Mediabureau Starcom heeft onlangs de ‘Silver Award for Innovation in Media’ gewonnen van het gezaghebbende Internationalist Magazine, voor opdrachtgevers Samsung en Red Bull. Deze prijs
heeft het bureau samen met haar partners IceMobile en Muse verdiend door haar baanbrekende invulling van de campagne rondom de Red Bull Air Race in Rotterdam. Als enige Nederlandse genomineerde wint Starcom deze internationale prijs, wat als lokale inzending als voorbeeld dient voor de hele wereld.
Tijdens dit event deden de Red Bull VIP-Reporters met de revolutionaire LiveCastr techniek van IceMobile live verslag van het event op MSN en op het grootste digitale billboard van Europa op het Rembrandtplein in Amsterdam. De campagne heeft meer dan 16 uur beeldmateriaal opgeleverd, wat over meer dan 140 websites is uitgezonden. Starcom heeft hiermee een technische innovatie in de mediastrategie laten zien, op een voor de doelgroep relevante manier.
Oxford University gaat de winnende case gebruiken als lesmateriaal. Richard van der Wilk, Digital Strategy Director van Starcom: ‘Wij zijn zeer trots dat onze case gebruikt wordt als materiaal op een van de meest gerenommeerde universiteiten van de wereld. Het is een mooie beloning voor twee unieke cases die relevante cruciale insights van de doelgroep gekoppeld hebben aan de techniek van IceMobile en Muse (LiveCastr).’