A. Vogel verenigt fysiek en digitaal in campagne door The Valley

15-03-2023 (15:20) - Campagnes

A.Vogel introduceert een nieuwe positionering: ‘Het mooiste stukje natuur ben je zelf’. De eerste stap in de nieuwe positionering is een campagne rondom de kracht van het menselijke lichaam. The Valley tekent voor strategie en creatie.

De producten van A.Vogel worden ontwikkeld met zelfgekweekte planten en vers verwerkt om zo het beste uit de natuur te halen. Toch ervaart niet iedereen het merk als direct relevant voor zichzelf. De nieuwe campagne herinnert mensen aan de effectiviteit die de natuur van nature bezit.

Het mooiste stukje natuur ben je zelf

De vernieuwde merkgedachte: ‘Het mooiste stukje natuur ben je zelf’ komt vanuit de minder voor de hand liggende gedachte dat wij zelf ook onderdeel zijn van de natuur. ‘’We claimen een domein waardoor het gebruik van natuurlijke producten bij zelfzorg klachten een logische keuze is. A.Vogel biedt hierin de beste oplossing’’ aldus Karin Peters, Manager Brand & Communicatie bij A.Vogel.

Tv-commercial

In de bijbehorende TVC wordt het menselijk lichaam op een vernieuwende manier in beeld gebracht. De commercial is in de nieuwe ReadySet Studio's opgenomen, waar fysiek en digitaal verenigd worden. Het concept is samen met regisseur Maarten Groen naar beeld vertaald. De voice-over is ingesproken door Jacqueline Govaert. ‘’De natuur is onmiskenbaar gezond. Met deze campagne omarmen we ons lijf als ‘natuurgebied’. Een manifest voor het verzorgen van je lichaam met het meest natuurlijke onderhoud dat ons lijf kan krijgen’’ zegt Michelle Quekel, Creatief bij The Valley.

De campagne wordt vanaf 13 maart uitgerold via Televisie, Online Video, Social, Point of Sale & Radio.

Credits

Bureau: The Valley, Gijs ten Buuren (Strategie), Michelle Quekel, Thom Rijckevorsel en Sheldon Bont (Creatie), Wouter Koot, Inanna de Cozen en Eric Smit (Productie).
Productiemaatschappij: Dppler, Maarten Groen (Regisseur).
Geluid: Heron Music
Post productie: The Compound
Klant: A.Vogel, Karin Peters (Manager Brand & Communicatie) en Karin Pelleboer (Teammanager marketing), Jimke Scholten (Commercieel Manager)