AA focust op barrières
AA Drink lanceert een vervolg op de Ready for More-campagne die in 2022 is gestart. Het merk zet in op de individuele sporter en de fysieke en mentale drempels die zij overwinnen. De campagne is opgesplitst in vier verhaallijnen en zet de hardloper, fietser, padelspeler en crossfitter centraal.
De campagne wordt het hele jaar uitgerold via tv-commercials, online commercials, social media, bannering en (digital) out of home.
Individuele sporter
Claire Pastoor, Brand Manager bij AA Drink: “Door de Ready for More-campagne op te splitsen in vier verhaallijnen geven we onszelf de mogelijkheid om gerichter de sporter te bereiken. Naast het uitgebreide media-plan doen we dat ook door aanwezig te zijn bij de vele sport-events die we sponsoren. Je ziet ons dus niet alleen op tv, maar juist ook bij het event waar jij als sporter aan deelneemt.” Rondom de Marathon Rotterdam start AA Drink met de sport ‘hardlopen’. AA Drink is sponsor van diverse running events in Nederland en België. Naast een mediacampagne wordt ‘Ready for More’ ook doorvertaald in fysieke activaties bij sportevents.
Triple Double
Rondom alle grote wielerkoersen, start de tv-commercial gericht op fietsen. Zodra de World Padel Tour naar Amsterdam komt in het derde kwartaal schakelt AA Drink ook de padel-speler in. Als sponsor van de World Padel Tour Amsterdam Open en de padel-tak van de Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond (KNLTB) is AA Drink ook op die events met offline activaties aanwezig. In de laatste maanden van het jaar ziet de AA Drink-doelgroep de fitness-campagne voorbij komen. Sportmarketingbureau Triple Double heeft de vernieuwde positionering van AA Drink en de Ready for More-campagne bedacht en uitgevoerd.
Credits
Opdrachtgever: AA Drink (United Soft Drinks)
AA Drink: Claire Pastoor (Brand Manager), Max Pijnappel (Junior Brand Manager)
Agency: Triple Double en Sportizon
Creatie: Jorn Schakenraad, Derek van der Vlugt
Strategie: Derek van der Vlugt
Account: Hanneke Jaanen, Laurens van Leuken, Zev van Melick
Producent: CZAR Amsterdam
Director: Boris Booij
Producer: Safano Cotino
DOP: Jasper de Kloet
Edit: Erik Verhulst
Grading: Kevin Kimman
Music & Soundmix: Max Gramser
Mediastrategie: Abovo Media