ABN AMRO laat gekte op huizenmarkt zien in nieuwe campagne

30-09-2024 (10:00) - Campagnes

Starters en doorstromers op de woningmarkt spelen de hoofdrol in de nieuwe ABN AMRO-campagne 'Huizenjacht'. De campagne is onderdeel van de merkstrategie 'Voor ieder begin' en ontwikkeld door creatief bureau ACE.

De bank legt in 'Huizenjacht' de spanning bloot die komt kijken bij het vinden van een woning en de opluchting die volgt wanneer het eindelijk lukt. "In de huidige gespannen woningmarkt, waar schaarste en hevige concurrentie de boventoon voeren, is de weg naar een koopwoning moeilijk, maar zeker niet onmogelijk", aldus Tanja Bom van ABN AMRO. "We moedigen doorzetters aan en bieden ondersteuning met de expertise van onze woonexperts, zodat woningzoekenden goed voorbereid hun nieuwe begin kunnen maken."

Creative Directors Billy Witbraad en Jasper Diks van ACE: "Met deze campagne willen we de realiteit van de huizenmarkt uitvergroten. Waar de categorie vooral een gepolijst plaatje laat zien, kiezen wij voor de dramatisering van een herkenbaar gevoel, het gevoel dat je in een rat race zit. Waar overvolle bezichtigingen en overbieden aan de orde van de dag zijn, en waar een gezonde dosis doorzettingsvermogen nodig is om een huis te bemachtigen. Door dit te erkennen hopen we dat mensen ABN AMRO zien als partner in hun zoektocht, en zo met goede voorbereiding nét even meer kans hebben op hun droomhuis."

Met ‘Huizenjacht’ versterkt ABN AMRO zijn positie als de bank die klanten begeleidt en ondersteunt in elk nieuw begin. De campagne gaat live op TVC, online, (D)OOH, radio en social.

Credits

Merk: ABN AMRO, Isabelle Borggreve, Arian Arentsen, Joost van Holten, Tanja Bom

Lead agency: ACE
ECD: Rogier de Bruin
Creative Directors: Billy Witbraad, Jasper Diks
Creatives: Marcel Frensch, Dylan de Backer
Head of Strategy: Harm Balvers
Senior Strateeg: Kevin van Geest
Agency Producer: Monique van Smaalen
Account: Machteld van Woensel Kooy), Maud van der Knaap, Dorien van Soelen
Productiemaatschappij: Czar
Regisseur: Joe van Houtteghem
Executive Producer: Karlijn Paardekooper
Producer: Libbe van Dijk
DOP: Maxime de Smet
Fotografie: Tim Stet
Offline/ Editor: Jorien Voogt
Online/ Grading: Crabsalad, Laurens Orij
Geluidsstudio/ Technicus: Sauvage Sound, Quincy Vlijtig
Muziek: Cris and Jef Music

Bekijk hier de campagnefilm: