AH en TBWA in Sprookjesland

23-10-2009 (09:55) - Campagnes

Albert Heijn laat in de komende weken Sneeuwwitje en de zeven dwergen opnieuw tot leven komen. Klanten ontvangen vanaf maandag 26 oktober bij elke 15 euro aan boodschappen één van de vijftien sprookjesfiguurtjes uit het wereldberoemde sprookje van de gebroeders Grimm. Dat kunnen Sneeuwwitje, de Prins of de boze Koningin zijn, maar natuurlijk ook één van de zeven dwergen: Doc, Sleepy, Happy, Grumpy, Sneezy, Bashful en natuurlijk Dopey. Uiteraard ontbreken ook de Jager - die op bevel van de Koningin op zoek gaat naar Sneeuwwitje om haar te doden - en de dieren uit het bos niet.

Klanten kunnen naast de vijftien figuurtjes ook een echt collectors items bemachtigen: een gouden Sneeuwwitje. Tussen alle sprookjesfiguurtjes die de komende weken uitgedeeld worden, zitten in totaal dertig gouden Sneeuwwitjes. Wie zo’n gouden Sneeuwwitje bemachtigt, krijgt een uniek  Sneeuwwitje-pakket. Bovendien zijn in alle winkels prachtige pluchen poppen van Sneeuwwitje en de zeven dwergen verkrijgbaar.

Om alle verzamelingen sprookjesfiguurtjes compleet te maken, staan in een groot aantal Albert Heijn-winkels op 18 november ruilmiddagen op het programma. Hier kunnen liefhebbers naar hartenlust ruilen om de ontbrekende sprookjesfiguurtjes in hun bezit te krijgen. Daarnaast staan alle Albert Heijn XL-winkels die dag in het teken van een spannende zoektocht naar de mooiste zeven dwergen. Alle kinderen die in de buurt van een Albert Heijn XL wonen, worden opgeroepen zich als één van de zeven dwergen te verkleden en het welbekende liedje ‘Hé, ho, hé, ho’ ten gehore te brengen. De kinderen die hun rol met de meeste overtuiging weten te spelen, maken kans op één van de prijzen.

TBWA\NEBOKO is het bureau dat de campagne maakt.