Alpro lanceert nieuwe global social strategie

19-12-2023 (11:15) - Campagnes

Alpro heeft een nieuwe wereldwijde merkstrategie gelanceerd onder de naam 'Feed Your You'. De strategie van Alpro licht de veelzijdigheid en smaak van plantaardig eten en drinken uit.

Social media speelt een belangrijke rol in deze nieuwe strategie, omdat dit helpt nieuwe consumenten aan te trekken tot de plantaardige categorie. Social bureau Dorst & Lesser heeft de social strategie compleet vernieuwd, door speelse en verfrissende content te creëren speciaal voor platforms zoals Meta, TikTok, Pinterest en YouTube.

De strategie richt zich op het omarmen van diversiteit, met aandacht voor de verschillende manieren waarop mensen Alpro consumeren. Of je nu kiest voor een plantaardige twist aan je ochtendkoffie of aan je ochtendgranola, Alpro biedt diverse opties.

Robert Withagen, Creative Director bij Dorst & Lesser; ‘We zijn super trots dat we al 10 jaar de social partner van Alpro zijn en de reis die Alpro heeft afgelegd mee te maken. De tijd dat plantaardig alleen voor veganisten was, is voorbij, nu is het tijd om dat te vieren met Feed Your You. En welk platform is er beter om dit te vieren dan op social media?’

 Met ‘Feed Your You’ heeft Dorst & Lesser content gecreëerd die jde imperfectie van de realiteit viert. Wie maakt zich druk om het ‘picture perfect’ maken van je plantaardige smoothie bowl als je haast hebt? De content is flexibel en schaalbaar ontworpen, waardoor het eenvoudig aan te passen is aan de behoeften van verschillende markten.