Amstel viert lange vriendschappen met sterke verhalen
Amstel luidt het nieuwe jaar in met een nieuwe campagne. Ook hierin hebben de drie bekende Amstel vrienden weer de hoofdrol. Dit keer draait het om verhalen binnen vriendengroepen die in de loop der tijd flink worden aangedikt.
Want ‘hoe langer de vriendschap, hoe sterker de verhalen’, wie kent het niet? In de commercial een sterk verhaal over de ‘perfect strike’ op de bowlingbaan die in het echt misschien wel wat minder spectaculair was dan het verhaal van de vrienden doet geloven… De campagne werd ontwikkeld door Alfred. Amstel en vriendschap zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Door de jaren heen wisselde de invulling van dit thema, maar sinds de nieuwe ‘drie vrienden campagne’ die in 2021 nieuw leven werd ingeblazen, is Amstel teruggekeerd naar de kern: mensen herinneren aan de goede band met hun vrienden. Onder het genot van een goed glas bier uiteraard.
Feest der herkenning
Thijs Gussenhoven, Marketing Manager Amstel: ‘Met vriendschap heeft Amstel één van de mooiste menselijke thema’s in het DNA. Met deze campagne sturen we op herkenning, op dat gevoel dat je je vrienden aanstoot en zegt: ‘Dat gaat bij ons ook zo’. ‘Iedere vriendengroep heeft een verhaal of avontuur dat over de tijd mooier en mooier wordt’. We gingen op zoek naar een herkenbaar moment waar veel mensen zich mee kunnen identificeren, een typisch Amstelmoment. Dit werd een moment op een bowlingbaan. Een plek die goed aansluit bij het brede publiek van Amstel en waar een goed glas bier van nature aanwezig is. Bijna iedereen gaat wel eens bowlen. Dat maakt dat erin bijna iedere vriendengroep wel een verhaal is over een worp waarbij iets goed misging. In dit geval gooit één van de vrienden een strike, maar de manier waarop deze tot stand komt wordt tijdens gesprekken in de kroeg steeds verder aangedikt.’
Universele waarheid
Jeroen van de Sande, executive creative director bij Alfred: ‘Dit nieuwe hoofdstuk in het verhaal van de vrienden vertrekt vanuit een principe dat elke vriendengroep zal herkennen. Elke keer als je een verhaal vertelt over iets wat je samen hebt meegemaakt, wordt het verhaal een beetje groter. Iedereen weet het, en niemand vindt het erg, want het verhaal wordt alleen maar beter. Onze drie vrienden zijn natuurlijk een dankbaar vehikel om zo’n universele waarheid mee uit te dragen.’
De campagne is vanaf 30 december j.l. zichtbaar op TV, Online en op social media. Voor Vrienden van Amstel Live 2024, dat start op 11 januari, is een speciale extended versie gemaakt.
CREDITS
Verantwoordelijk bij Amstel: Els Dijkhuizen, Thom Ligthart, Thijs Gussenhoven & Maarten van Anken
Bureau: Alfred & freddy
Productiemaatschappij: Pink Rabbit
Regisseur: Ismael ten Heuvel & Teddy Cherim
Edit: MRTN