AR-campagne I’MPERFECT in titels NRC Media
30-05-2012 (08:19) - Campagnes
De campagne I’MPERFECT van het herenmodemerk Pelliano heeft veel aandacht getrokken. In deze campagne draait het om het perfect maken van imperfectie. Wie de advertenties van Pelliano door een smartphone of tablet bekijkt, ziet in een online video het indrukwekkende verhaal van de ‘imperfecte’ mannen, die als model optreden. De hier toegepaste techniek is ontwikkeld door Purple Cow Concepts, een onderneming die gespecialiseerd is in nieuwe media. De campagne is te zien in nrc.next, NRC Handelsblad, NRC weekend en op nrc.nl.
Pelliano wil met de onconventionele advertenties het heersende schoonheidsideaal aanvallen en een debat uitlokken over voor wie mode nu eigenlijk echt bedoeld is. ‘We kiezen bewust voor nieuwe wegen om die boodschap te verkondigen’, zegt Steijn Pelle, medeoprichter van Pelliano.
In samenwerking met de Business Development afdeling van NRC Media en Purple Cow Concepts werd in korte tijd een aanpak ontwikkeld, die ertoe leidde dat de webwinkel van Pelliano al direct na de start van de campagne door tienduizenden geïnteresseerden werd bezocht. ‘De bezoekersaantallen waren veel hoger dan verwacht. Dit smaakt naar meer’, aldus Pelle.
