ASICS lanceert nieuwe campagne 'New Personal Best'
Uit recent onderzoek blijkt dat vier op de tien (40%) Nederlanders niet bewegen omdat ze zich te veel schamen om naar de sportschool te gaan. Ze hebben het gevoel niet te passen in het plaatje van ‘typische’ sporter.
Bijna de helft (47%) van de respondenten wil graag meer zelfvertrouwen hebben om te sporten, maar meer dan een op de drie (36%) geeft toe dat pocherige sportcontent op social media hen een gevoel van falen geeft voordat ze überhaupt beginnen aan een workout. Acht op de tien (81%) vindt de huidige sportreclames niet motiverend, een kwart (25%) geeft zelfs aan dat deze advertenties hen ervan weerhouden om te gaan sporten. Tijd om hier verandering in te brengen. Daarom stelt ASICS deze World Mental Health Day de prestatiegerichte sportcultuur aan de kaak die mensen ervan weerhoudt om te bewegen en lanceert zij ‘New Personal Best’.
Herdefinitie ‘personal best’
Met het ‘New Personal Best’ project pleit ASICS ervoor om te bewegen voor een positieve, mentale gezondheid, in plaats van voor het fysieke plaatje. Samen met documentairefotograaf Sophie Ebrard legt ASICS vast hoe lichaamsbeweging ons laat voelen. In de portretreeks gaat het niet om statistieken, sporttijden die verbeterd moeten worden of getallen. Naast Joshua, Moïse en Hanna zijn ook professioneel kickbokser Levi Rigters, personal trainer Coco Sabajo en ASICS FrontRunner Gerrit Voortman allemaal op de gevoelige plaat vastgelegd in hun vertrouwde sportomgeving. In de fotoserie zie je hun echte emoties die gevoeld worden tijdens of na een workout, die laten zien waarom zij sporten. Hun ‘Personal Best’ is namelijk een gevoel, geen getal.
Personal Best portretten
Op World Mental Health Day op 10 oktober opent ASICS een expositie in het centrum van Amsterdam, waar de portretreeks een week lang te bekijken is. Iedereen is bij Cloud Amsterdam op de Prinsengracht welkom om geïnspireerd te raken om hun eigen Personal Best, die draait om het gevoel, centraal te stellen in elke vorm van beweging. “We hopen dat we met deze nieuwe beelden laten zien dat sporten voor iedereen een persoonlijke uitlaatklep kan zijn met enorm veel mentale voordelen. Iedereen die is vastgelegd, heeft eigen beweegredenen om te sporten die losstaan van het fysieke aspect. We hopen dan ook zoveel mogelijk mensen te inspireren om in beweging te komen en dat gevoel te gaan ervaren,” zegt Rutger Koene, Marketing Manager ASICS Benelux.
Deel je eigen New Personal Best
Iedereen kan meedoen aan het New Personal Best initiatief. Of het nu gaat om een korte wandeling, een gezellig potje vriendenvoetbal of je eerste yogales. Voor elke foto die tussen 10 oktober en 10 december 2023 wordt gedeeld op social media met #NewPersonalBest doneert ASICS €5,- aan mental health charity MIND Us2.