Auto verdwijnt van billboards

30-05-2011 (08:02) - Campagnes

Wie de Nissan Micra wilde bewonderen op de Billboards van JCDecaux, moest snel zijn. De stadsauto’s verdwenen namelijk als sneeuw voor de zon. De Japanse autofabrikant geeft in mei kortingen op al haar modellen. Om het Nederlandse publiek massaal naar de actiewebsite te dirigeren, werd gekozen voor een breed opgezette mediacampagne. Eén van de meest opvallende elementen hierin was een billboarduiting waarin de Nissan Micra letterlijk van de objecten verdween. Van de ene op de andere dag was de plek die de Micra innam op de posters, leeg. Sterker nog: voorbijgangers konden vanaf dat moment dwars door het billboard heen kijken.

JCDecaux Innovate liet de billboards aan beide zijdes bestickeren met een ogenschijnlijk normale billboarduiting. Na één campagneweek werd de Nissan Micra verwijderd. De verdwijntruc werd uitgevoerd op tien billboards op toplocaties in Amsterdam, Amstelveen en Utrecht. Nissan speelde hiermee op ludieke wijze in op de campagneslogan ‘Voor je het weet ben je verkocht’. De campagne gaf de pay-off een dubbele lading. Enerzijds word je op de fraaie modellen van het merk geattendeerd, anderzijds moet je er snel bij zijn, want anders is de auto die je wilt al verkocht.

De campagne is ontwikkeld door TBWA en mediabureau OMD en uitgevoerd door JCDecaux Innovate. De totale campagne bestond onder meer uit tv-reclames die inspeelden op deze uiting, print (H-A-H), radiocommercials, een landelijke billboardcampagne, de genoemde tien spectaculars en online bannering.


Reacties

Stuur jij dit naar klant? thx
Maurice @ 30-05-2011 10:09 uur