AXE zet influencers Roxy Dekker en Koen van Heest in om Gen Z aan te spreken

06-08-2024 (07:00) - Campagnes

AXE introduceert een nieuwe campagne, 'Smell Finer, Get Closer', om de AXE Fine Fragrance Collection te promoten.

De campagne is ontwikkeld door Storyboard en richt zich op Gen Z mannen. 

Speculaties op TikTok

In de video's is het influencerkoppel Roxy Dekker en Koen van Heest te zien. Na maanden van geruchten en speculaties bevestigden Koen en Roxy onlangs hun relatie, wat leidde tot veel reacties op sociale media, zoals "Hoe krijgt Koen het telkens voor elkaar?" AXE en Storyboard besloten daar op in te spelen.

Via TikTok gaf Koen al een aantal hints naar 'het geheim achter zijn aantrekkingskracht'. In zijn meest recente TikTok onthulde Koen dat hij niet altijd zo’n vrouwenmagneet is geweest. Wat veranderde? Volgens Koen ligt het geheim in zijn geur: AXE Black Vanilla, de nieuwste deodorant van AXE uit de Fine Fragrance Collection. 

Timo de Putter, marketing manager van AXE: "Met deze campagne willen we laten zien dat onze deodorant de geur heeft van luxe parfum. Door samen te werken met bekende influencer-koppels bouwen we associaties voor het merk met betrekking tot aantrekkingskracht, intimiteit, zelfvertrouwen en onze luxe geuren. Hiermee versterken we de propositie van het merk, maar ook voor AXE Black Vanilla specifiek.’’

Credits

Opdrachtgever: Unilever
Client responsible: Timo de Putter
Bureau: Storyboard Agency
Creatieve directie: Chris Römer
Creatives: Tim Boom, Sterre Kunzler (Bombers & Lemonade) & Max Stein (Bankzitters Creative)
Project team: Mellijn van Zanen, Danielle van Ginkel
Productie en Management: Bombers & Lemonade
Mediabureau: Mindshare