Babboe rijdt met Dentsu Creative de toekomst tegemoet in internationale campagne
Al sinds 2005, toen drie bevriende Nederlandse gezinnen op het idee kwamen om een transportmiddel te ontwikkelen waarin ze hun kinderen konden vervoeren, maakt Babboe gezinsbakfietsen.
Nu, ruim 15 jaar later, is de bekendheid van de houten bakfiets hoog, maar was het tijd voor een aanscherping van het merk. Op zoek naar verfrissing in de communicatie en een betere aansluiting bij jonge gezinnen voor nu en in de toekomst, koos Babboe na een korte oriëntatie voor Dentsu Creative Amsterdam als bureau-partner. Als eerste werd de merkstrategie aangescherpt. Gekozen werd de focus te leggen op de emotionele impact die een Babboe kan maken, niet op het product zelf. Rens Bosma, Head of Marketing Babboe: “Al sinds het eerste begin is het de purpose van Babboe om het leven leuker en makkelijker te maken. Dat makkelijke geldt natuurlijk met name voor de ouders. Maar de lol van een ritje in een Babboe zit ‘m vooral bij de kinderen. We wilden daar de nadruk op gaan leggen.”
Magic in the ride
In de campagne zien we de dagelijkse ritjes met de bakfiets door de ogen van kinderen. Voor hen is een ritje in de Babboe nooit zomaar een ritje, maar een rondje door de achtbaan, een Formule-1 race, of zelfs een woeste zeereis. Kortom: er zit magie in deze ritjes. Vandaar de campagne regel 'Magic in the ride' Ralph Balk, Business Director bij Dentsu Creative Amsterdam: “ Communicatie voor bakfietsen is over het algemeen heel eenvormig. Leuke gezinnetjes met schattige kindertjes, maar veel verder komt het niet. We wilden het per se anders doen. Babboe heeft een heel eigen karakter. Dat komt in de campagne nu goed tot uitdrukking.”
De campagne die, naast Nederland, in nog vijf grote Europese markten gevoerd zal gaan worden, bestaat uit video, social, display en OOH en gaat medio september in diverse landen van start.