'Biet it' moet bieten weer top of mind maken
Twee groenteveredelingsbedrijven, 15 Nederlandse bietentelers en twee verwerkers starten een collectieve communicatiecampagne getiteld Biet it om de groente weer top of mind te maken en terug op het menu te krijgen.
Vrijdag 23 juni werd op een samenkomst in Zeewolde de Bietenclub als collectieve afzender van de campagne gelanceerd. De Bietenclub koos voor creative agency Food Cabinet voor de ontwikkeling van de jaarronde offline en online campagne.
Biet it
De Biet It-campagne heeft als doel om de groente laagdrempelig en toegankelijk te maken en daarmee de consumptie te vergroten. De biet heeft volgens de makers van de campagne een wat oubollig en ingewikkeld imago. De campagne richt zich daarom op inspiratie met een bietentwist. Met een combinatie van een kennisplatform, social media content, activaties en PR wordt de biet zowel online als offline jaarrond top of mind gemaakt bij de doelgroep.
Power to the Pieper
Aankomende herfst staat de eerste activatie van de campagne op het programma. Kevin Corcoran, creatief directeur van Food Cabinet: “We zijn er trots op om nu aan de slag te gaan voor zo’n iconische groente als de biet, die afkomstig is van Nederlandse bodem. Met ons uitgebreide track record van collectieve communicatiecampagnes zoals ons werk voor Power to the Pieper hebben we er het volste vertrouwen in dat we gaan zorgen voor de definitieve comeback van de biet!”
Gerjan Snippe, Co-owner en Managing Director Beetz BV, mede-initiatiefnemer van de Bietenclub: “Fijn om samen met Food Cabinet deze campagne te voeren. Ook zij staan met de ‘voeten in de klei’ en we spreken dezelfde taal als het gaat om goed en lekker eten met behoud van een mooie leefomgeving."