Blutarsky maakt Facebookgame K-Swiss

24-05-2011 (12:02) - Campagnes

Het Amsterdamse online bureau Blutarsky, onderdeel van Grey Amsterdam, heeft een Facebookcampagne ontwikkeld voor hun klant K-Swiss. In het spel ‘Slide On’ kun je de Franse toptennisser Gaël Monfils - beter bekend als Sliderman - uitdagen voor een potje virtueel tennis.

‘Met Slide On geven we op een innovatieve manier extra invulling aan het sponsorship van Gaël Monfils door K-Swiss’, zegt Peter Hoekstra van Blutarsky. ‘Doorgaans wordt er - als het gaat om activatierichting consumenten - vrij weinig met sponsoring gedaan: wij hopen hiermee te laten zien dat het niet ophoudt bij het dragen van kleding alleen, maar dat je je ambassadeur op veel creatievere manieren kunt inzetten voor je merk.’

De game is het centrale onderdeel van een internationale geïntegreerde marketingcampagne. Zo zal de game offline worden aangejaagd door printadvertenties, waarin Monfils de hoofdrol speelt. Ook is gepland dat Monfils tijdens grote toernooien zoals Roland Garros een shirt zal dragen waarop naar de actie wordt verwezen.

‘Slide On is bedoeld om het publiek actief bij het merk te betrekken: de speler is spelenderwijs met K-Swiss bezig en neemt zijn vrienden daarin mee’ zegt Hoekstra. Het spel heeft bijvoorbeeld een aantal obstakels - zoals een wc-rol die op het veld wordt gegooid of een opkomende mistbank die het zicht vermindert - die je kunt ‘afkopen’ door vrienden uit te nodigen. Ook kun je je highscore op je Facebook Wall posten en kun je de scores van je vrienden zien.

Volgens Hoekstra benadrukt het spel de positieve punten van het product. ‘In de gameplay zitten enkele features verstopt die de consument iets leren over de kwaliteit van de schoen. Wanneer je bijvoorbeeld met behulp van de spatiebalk een slide maakt, verdien je extra punten.’ Een knipoog naar de speelstijl van Monfils, die zoveel over het veld glijdt dat het hem de bijnaam Sliderman heeft opgeleverd.

De makers hebben zich bij het ontwerp laten inspireren door Pong, de eerste videogame ter wereld. ‘Het leek ons leuk om terug te gaan naar de allereerste vorm van digitaal tennis’, zegt Hoekstra. ‘En dat dan in een modern jasje te gieten.’
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.