Bol legt de magie in aanloop naar pakjesavond bloot

01-11-2023 (12:36) - Campagnes

Naast cadeaus draait Sinterklaas natuurlijk ook om de magie in aanloop naar pakjesavond. De sinterklaascampagne van bol draait dit jaar dan ook om de gedachte ‘hoe dichter je bij Sint komt, des te magischer het wordt’.

Ouders hebben de belangrijke en dankbare taak om het feest als HulpSint elk jaar weer een beetje magischer te maken. Daarom biedt bol hen nog meer mogelijkheden om samen met hun kind de magie van Sinterklaas te beleven. Bijvoorbeeld het nieuwe HulpSint Platform, waarmee ouders hun kind persoonlijke spraakberichten namens Sinterklaas kunnen sturen via een door AI gegenereerde stem van de Sint. Voor kinderen zijn er Het Grote Speelgoedboek, de Grote Speelgoed App en samenwerkingen met Donald Duck en de Club van Sinterklaas.

De nieuwe TV-commercial, die vanaf vandaag te zien is als onderdeel van de crossmediale campagne, draait om wat er gebeurt als Eva oog in oog komt te staan met de goedheiligman. Het jonge meisje wil vanaf dat moment maar één ding: zelf Sinterklaas worden.

"Met deze film willen we, naast het geven van een positief sinterklaasgevoel, vooral duidelijk maken dat ieder kind mag worden wat hij of zij zelf wil. Ook wanneer dat misschien onbereikbaar lijkt," aldus Boukje Taphoorn, Chief Marketing & Sustainability Officer bij bol. De nieuwe campagne werd ontwikkeld door DEPT.

Hulp voor de hulpsint

Bol heeft dit jaar flink geïnvesteerd in het verder uitbreiden van Het Grote Speelgoedboek ecosysteem. Bijvoorbeeld door het toevoegen van het HulpSint Platform aan de Grote Speelgoed App. Mathieu Veldhuijzen, Lead van het Grote Speelgoedboek: “We wilden ouders dit jaar nog meer gemak bieden in aanloop naar Sinterklaas. Op ons platform kunnen ze nu verschillende berichten voor hun kind plannen en verzenden met behulp van text-to-speech en een door AI-gegenereerde stem van Sinterklaas. Bijvoorbeeld een complimentje, bedankje of toestemming om je schoen te zetten. Ook bieden we via het platform inzicht in de verlanglijstjes die kinderen via de Grote Speelgoed App naar Sinterklaas hebben gestuurd. Hierdoor kunnen ouders moeiteloos in de rol van HulpSint stappen. Hulp voor de hulpsinten van Nederland dus!”

De campagne wordt vanaf vandaag uitgerold op TV, online video, OOH, digital advertising, social media, influencers en op radio. De campagne is ook zichtbaar in de bioscoop. Meer informatie over bol's sinterklaascampagne en het HulpSint Platform is te vinden op de website van bol. Meer over de Grote Speelgoed App is hier.

Credits 

bol: Renee de Brouwer, Esmee Blom, Simone Monster, Niels Moes, Danielle Snoeij, Fiona Vanderbroeck, Boukje Taphoorn.

Bureau: DEPT
Regie: Willem Gerritsen, Czar
Mediabureau: Dentsu Nederland en Mindshare België
Branded content: Jabadoo, DPG Media, Roularta
Online doorvertaling:Men in Green
Influencers: Femmefab
PR: NewsLab

Credits Grote Speelgoedboek ecosysteem:
bol: Creative Studio, Chantal Kremer, Sanne Huijsmans, Niek Sanders, Mathieu Veldhuijzen.

Bureaus: De Reclamefabriek, DEPT en Bright River.