Bourne Design ontwikkelt design Koreaanse tv-zender

20-03-2012 (08:32) - Campagnes

JTBC, de voortzetting van het in 1980 door het militaire bewind verboden verklaarde TBC, is de vierde grote zendgemachtigde in Zuid-Korea. Voor de positionering en de daarbij behorende visuele identiteit had JTBC zeer ambitieuze plannen. 
 
Het Amsterdamse bureau Bourne Design werd gevraagd deze plannen uit te werken in een passende positionering en de visuele vertaling daarvan in huisstijl en typografie. Het resultaat is een succes: het door Bourne ontwikkelde designprogramma en het exclusieve lettertype (ook in Koreaans schrift) zetten JTBC zowel op het tv-scherm als daarbuiten neer als het nieuwe gezicht van de Koreaanse televisie.
 

Hoog op het prioriteitenlijstje van JTBC staat het verlangen om een heldere, onderscheidende, on-Koreaanse visuele identiteit te ontwikkelen. De drie andere, grote Koreaanse zenders  lijken in alle opzichten zeer sterk op elkaar en doen er alles aan te doen om juist niet onderscheidend te zijn. JTBC breekt met die traditie en wil zich positioneren als het nieuwe gezicht van de Koreaanse televisie. Bourne Design heeft een goed netwerk en recente, relevante ervaring in Korea; met name het in 2010 ontwikkelde merk ‘T’ voor telecomgigant SK Telecom heeft de naamsbekendheid sterk vergroot. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.