Brainport Eindhoven introduceert nieuwe valuta: De uuro
Net als de rest van Nederland ziet de regio Brainport Eindhoven het aantal jongeren met schulden snel stijgen. Met de introductie van een nieuwe valuta weet Brainport de aandacht op het uitgavenpatroon te vestigen.
De Brainport regio roept jongeren op om niet in euro’s te denken, maar in uuro’s. Food en fashion worden niet in een prijs uiteengezet, maar vertaald naar het aantal uren bijbaan dat nodig is om het aan te schaffen.
Nieuwe valuta
In winkeletalages verschijnen enorme prijskaartjes met de nieuwe valuta, onder andere bij de PSV fanstores. Maar ook in schoolkantines wordt de prijs voor eten en drinken naar uuro’s gestuurd. De nieuw campagne van Brainpoort Eindhoven draait om het herprijzen van deze producten. Via een sociale media campagne en op www.brainporteindhoven.com/moneywise worden relevante spaar- en uitgaventips gedeeld en wordt het gesprek in huis gestimuleerd. Op scholen vindt een tour plaats met daarin een rol voor PSV en CEO’s van verschillende multinationals uit de regio om bewustwording te creëren.